اگر-غنی-امروز-استعفا-دهد؛-فردا-صلح-می‌آید-

معاون هیأت مذاکره کنندۀ طالبان می‌گوید که اگر اشرف غنی امروز کنار برود و به تشکیل حکومت تازه توافق کند، صلح در افغانستان خواهد آمد.

به گزارش افغان نیوز: شیر محمد عباس استانکزی، معاون هیأت مذاکره کننده طالبان، روز جمعه (۱۰، دلو) در یک نشست خبری که به صورت آنلاین از مسکو برگزار شد؛ حکومت اشرف غنی را مانع صلح دانسته و گفت که آقای غنی هنوز هم در صحبت‌های مختلف خود گفته که می‌خواهد در حکومت باقی بماند.

معاون هیأت گفت‌وگوکنندۀ طالبان گفته است که اگر آقای غنی امروز کنار برود و توافق کند که حکومت تازه بیاید، صلح در افغانستان خواهد آمد.

این عضو دفتر سیاسی طالبان مدعی است که اشرف غنی با آمریکا و ناتو نیز در این باره لابی می‌کند؛ اما در مذاکرات صلح صداقت ندارد و به تیم مذاکره‌کننده‌اش صلاحیت لازم نداده است.

وی در مورد حکومت موقت می‌گوید:"این مربوط به خود افغان‌ها است که باید تصمیم بگیرند، حکومت جانشین کوتاه مدت باشد یا طولانی مدت."

استانکزی درباره آتش‌بس گفت: این را نباید کسی توقع داشته باشد که ما با حضور نیروهای خارجی، سلاح به زمین بگذاریم تا مردم کشته نشوند.

این درحالی است که دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور می‌گوید که رئیس‌جمهور کنونی پس از تکمیل دورۀ کاری‌‌اش، قدرت را به کسی واگذار می‌کند که براساس آرای مردم انتخاب شود. به گفتۀ او، دورۀ کار رئیس‌جمهور را قانون اساسی تعیین کرده است.

قبل از این، اشرف غنی نیز انتقال قدرت به یک حکومت موقت را رد کرده و گفته بود که قدرت را به یک حکومت منتخب بعد از خود تحویل خواهد داد.

اگر غنی امروز استعفا دهد؛ فردا صلح می‌آید!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد