اگر-قومندان-امنیه-این-ولایت-برکنار-نشود،-آنان-شاهراه-کابل-–-قندهار-را-مسدود-می‌کنند

اعضای شورا ولایتی میدان وردک می‌گویند: قومندان امینه این ولایت فساد میکند و در اکثر ناامنی های این ولایت نقش دارد، اگر حکومت مرکزی وی را برکنار نکند آنان شاهراه کابل – قندهار را بر روی مسافران مسدود میسازند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: اعضای شورا ولایتی میدان وردک امروز (پنج شنبه 6 میزان) در یک کنفرانس خبری در کابل گفتند: اگر حکومت مرکزی به خواست انها که برکناری قومندان امنیه کابل است توجه نکند انان دست به اعتراض می‌زنند و شاهراه کابل – قندهار را مسدود میسازند.

این نمایندگان مردم ادعا کردند که قومندان امنیه میدان وردک در اکثر ناامنی در ولایت دست دارد و امار و ارقام دقیق را با رسانه‌ها شریک نمی‌سازند.

اختر طاهری رئیس شورای ولایتی میدان وردک گفت: اکثر ولسوالی های میدان وردک به دلیل بی کفایتی قومندان امنیه این ولایت ناامن اند و اگر این فرد برکنار نشود، ناامنی در ولایت میدان وردک افزایش پیدا میکند.

آقای طاهری گفت: در شاهراه‌های که از این ولایت عبور میکند توسط مخالفین دولت مسافران بررسی میشود و نیروهای امنیتی باید جلوی این اقدام مخالفین را بگیرند.

این عضو شورا ولایتی گفت: مشکلات میدان بارها با مقامات امنیتی در کابل در میان گذاشته شده است اما هیچ توجه به خواست این نمایندگان مردم نکرده است.

انان چند چالش کلان را در میدان بیان کردند که عبارت اند از:

  1. عدم تامین امنیت و تسلط  کامل نیروهای امنیتی بر شاهراه ها که به طوری متواتر بازرسی و تلاشی وسایط عابران در مسیر شاهراه های نمبر یک و نمبر دو از جانب مخالفین صورت میگرد و عابران به گروگان گرفته میشوند.
  2. به اثر عدم کفایت، کنترل و هماهنگی نیروهای متراکم در ولایت به ویژه شاهراه ها سبب تلفات جانی و مالی مردم ساکن در این مسیر میگردد.
  3. برخورد ناسالم و غیر مسئولانه از جانب قومندان امنیه با پرسونل و نیروهای امنیتی موظف به ویژه عدم توزیع سهمیه لوژستیکی و تجهیزات مورد نیاز ولسوالی های مربوطه.
  4. عدم امکانات لوژستیکی تیل و یا مصارفات دیگر جهت انتقال محبوسان به محکمه ذی صلاح مربوطه.
  5. عدم امنیت و یا تهدید بلند امنیتی در اکثر ولسوالی های این ولایت.
  6. عدم حضور سربازان در مناطق توظیف شده و پوسته های امنیتی به طور متداول و متداوم.
  7. ارایه گزارش های عاری از حقیقت و گمراه کننده از اوضاع امنیتی به رسانه ها.

در اخیر این نمایندگان از حکومت خواستند که قومندان امنیه را برکنار کنند و اگر نه دست به اعتراض مدنی میزنند.

 

 

 

اگر قومندان امنیه این ولایت برکنار نشود، آنان شاهراه کابل – قندهار را مسدود می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد