اگر-پاکستان-صادقانه-همکاری-کند،-موفق-می-شویم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با هیأت افغانستان و پاکستان در قصر سپیدار گفت که موفقیت کابل در مبارزه با تروریسم مستلزم همکاری صادقانۀ کشورهای همسایه به ویژه اسلام آباد می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با شماری از اعضای پارلمان، فعالین مدنی و روزنامه‌نگاران افغانستان و پاکستان در دفتر کارش در قصر سپیدار دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیأت افغانستان و پاکستان که متشکل از اعضای پارلمان، فعالان مدنی و روزنامه نگاران هر دو کشور می‌باشد، اعلام آتش بس از جانب حکومت افغانستان و پذیرفتن آن از سوی طالبان را گام مثبت و ارزنده برای رسیدن به صلح خواندند و اظهار امیدواری نمودند که این تلاش‌ها منجر به صلح دایمی در افغانستان گردد.

اعضای جامعۀ مدنی و روزنامه‌نگاران افغانستان و پاکستان، پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی را فرصت خوب برای هر دو کشور خوانده تاکید ورزیدند که هر دو جانب باید در پرتو این چارچوب همکاری‌های شان را در امر مبارزه با دهشت افگنی و نائل آمدن به صلح بیشتر نمایند.

دکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افزود که گروه‌های تروریستی و دهشت‌افگن دشمن مشترک تمامی کشورها و دولت‌ها می‌باشند. بدون تردید موفقیت افغانستان در مبارزه با تروریسم مستلزم همکاری صادقانه کشورهای همسایه به ویژه پاکستان می‌باشد.

رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خویش علاوه نمود: زمانی می‌توانیم به آینده خوشبین باشیم که میزان خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابد و مردم احساس امنیت و آرامش نمایند. رییس اجراییه همچنان در بخش دیگری از صحبت‌های خویش تاکید ورزید: پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح وهمبستگی چارچوب مناسب همکاری میان هردو کشور از جمله در عرصۀ مبارزه با افراط‌گرایی می‌باشد و انتظار داریم تلاش‌های صادقانه صورت گیرد.

گفتگو در مورد اهمیت آتش بس سه روزه در افغانستان و پلان عمل کابل و اسلام آباد برای صلح و همبستگی در حالی صورت می گیرد که طالبان اعلام کرده اند که به جنگ شان ادامه می دهند.

اگر پاکستان صادقانه همکاری کند، موفق می شویم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد