ایتالیا-بر-ادامه-همکاری-های-خود-با-دولت-افغانستان-تاکید-کرد

وزیر دفاع ایتالیا در دیدار با رئیس اجراییه افغانستان گفته است که از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حمایت های درازمدت و پایدار می کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور در یک سفر رسمی به ایتالیا روز گذشته با خانم الیزابت ترینتا وزیر دفاع ایتالیا دیدار کرد.

وزیر دفاع ایتالیا٬ دراین نشست با رئیس اجرایی کشور، افغانستان را دوست و متحد ایتالیا خوانده و اطمینان داده است که کشورش در چوکات نیروهای حمایت قاطع از نیروهای امنیتی افغان حمایت خواهد کرد.

رئیس اجرایی کشور نیز از حضور و کمک‌های ایتالیا در افغانستان و قربانی‌های قوای مسلح این کشور در مبارزه با دهشت‌افگنی و تقویت قوای مسلح افغانستان تشکر و قدردانی کرد.

داکتر عبدالله درمورد وضعیت امنیتی افغانستان با خانم الیزابت ترینتا صحبت کرد و همچنان تاکید کرد که شما درافغانستان از صلح و امنیت جهانی دفاع کرده‌اید و در جنگ علیه دشمن انسانیت ما را یاری رسانیده اید.

آقای عبدلله ابراز امیدواری نمود که همکاری‌های وزارت دفاع ایتالیا در تقویت و تجهیز قوای مسلح افغانستان تا مرحله‌ی خودکفایی ادامه یابد.

همچنان در این دیدار رئیس اجرایی کشور با وزیر دفاع ایتالیا در مورد مذاکرات صلح٬ حضور و فعالیت داعش در افغانستان٬ روابط منطقه‌ای افغانستان٬ روابط با پاکستان و اجتناب استفاده‌ از دهشت‌افگنی به عنوان ابزاری برای تحقق سیاست خارجی بحث و گفتگو کردند

ایتالیا بر ادامه همکاری های خود با دولت افغانستان تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد