ایجاد-حکومت-موقت-ما-را-به-گذشته-می‌برد

رییس اجراییه افغانستان گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام و ایجاد یک حکومت موقت ما را به گذشته می‌برد؛ اما به عنوان نظریات مورد قبول حکومت می‌باشد و آنچه که منافع ملی‌ست باید انجام دهیم.

به گزارش افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان از حزب‌ها و جریان‌های فعال سیاسی در کشور می‌خواهد تا در اوضاع فعلی کشور، قدم‌های را بردارند که مخالف منافع ملی نبوده و مسؤولانه باشند.

وی گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام و ایجاد یک حکومت موقت ما را به گذشته می‌برد؛ اما به عنوان نظریات مورد قبول حکومت می‌باشد و آنچه که منافع ملی‌ست باید انجام دهیم.

این گفته‌های عبدالله درست بعد از آن مطرح می‌شود که حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمت‌یار به تازه‌گی از مداخله‌ها در کمیسیون‌های انتخاباتی هشدار داده وگفته بود که اگر این روند ادامه پیدا نماید، حکومت موقت ایجاد خواهد شد.

با این وجود، رییس اجرایی کشور که در دهمین سال‌روز شهادت شهید سید مصطفی کاظمی در کابل سخن‌ می‌زد تاکید نمود که در دورۀ باقی‌ماندۀ حکومت وحدت ملی انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی و درعین حال انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

عبدالله گفت که تمام احزاب و جریان‌های سیاسی فعال درکشور مطابق منافع ملی حرکت نموده و قدم‌های مسؤولانه در این قسمت بردارند و اضافه کرد که منافع ملی را بالاتر از احساسات شخصی خود قرار دهند.

وی در بخش دیگر از سخنانش اعتراف کرد که حکومت وحدت ملی نتوانسته‌ خواست‌های مردم را بر آورده بسازد، اما بر مشارکت و هم‌کاری مردم برای رسیدن به خواست‌های شان با دولت تاکید کرد.

گفتنی‌ست که این سخنان‌ رییس اجرایی کشور و خواست‌هایش از حزب‌های سیاسی، درحالی مطرح می‌شود که جریان‌های سیاسی به این نظر اند که رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی توانایی برگزاری انتخابات شفاف را ندارند.

شماری از احزاب به تازه‌گی خواهان برکناری شماری از کمشنران کمیسیون‌های انتخاباتی شدند و آنان را به تقلب‌های گسترده متهم نموده‌اند.

ایجاد حکومت موقت ما را به گذشته می‌برد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد