ایجاد-قطعه-خاص-نظامی-در-شهرداری-کابل

شهرداری کابل در هماهنگی با وزارت امور داخله کشور طی امضای تفاهم نامه ای، از ایجاد قطعه ای خاص نظامی به منظور جلوگیر از اعمار منازل خودسرانه وعضب زمین در شهرداری کابل خبر می دهد.

به گزارش افغان نیوز: شهرداری کابل و وزارت امور داخله کشور امروز یکشنبه( ۲ سرطان) طی یک کنفرانس مطبوعاتی تفاهم نامه ای به منظور ایجاد قطعه نظامی در شهرداری کابل را به امضا رساندند.

مسعود اندرابی، نامزد وزیر امور داخله در مراسم امضای این تفاهم نامه تاکید کرد که بعد از آغاز به کار این قطعه نظامی، سایر نهاد های امنیتی هیج گونه حق مداخله در جلوگیری از غضب و اعمار منازل خودسرانه ندارند.

نامزد وزیر وزارت امور داخله تصریح می کند که در صورت تختلف و مداخله ارگان های امنیتی به خصوص پولیس، شاکیان می توانند به شماره ۱۱۹ پولیس تماس بگیرند تا این وزارت با متخلفین برخورد قانونی کند.

آقای اندرابی اظهار داشت که این قطعه نظامی به تعداد ۴۰۹ سرباز دارد که از کارمندان شهرداری تشکیل شده است و با سلاح و مهمات به خاطر جلوگیری از تخلفات و بی قانونی ها در شهر کابل تجهیز می باشند.

در همین حال، احمد ذکی سرافراز، شهردار کابل کارکردهای وزارت امور داخله را در امور همکاری به منظور جلوگیری از تخلفات در شهر کابل ستودنی خواند و افزود که بعد از تطبیق برنامه قطعه نظامی در شهرداری،  زورگویی ها به خاطر تخلفات شهری کاهش خواهند یافت.

آقای سرافزاز خاطرنشان ساخت که یکی از عوامل مهم در جرایم شهری و اعمار خودسرانه و غضب زمین ها عبارت از عدم وضاحت در نوع تخلف از سوی شهرداری و مسوولین، نبود کدر متخصص در تطبیق برنامه های شهری، نبود اداره رسیدگی به شکایات و وجود فساد در ادارات می باشد که باعث بروز مشکلات در شهر کابل بوده است.

شهردار کابل از تطبیق این برنامه ابراز خرسندی نموده تاکید داشت که با ایجاد قطعه خاص نظامی برای جلوگیری از اعمار خودسرانه منازل و غضب زمین، دیگر کسی جرات پرداخت رشوه و بی اعتنایی به قوانین شهری را ندارد.

وی اضافه کرد که هر بی نظمی و زورگویی های که در نظام شهری به وجود آید، گروه مشخصی پاسخگوی تمامی آن می باشد، از این رو کمتر جرایم متذکره رخ خواهد داد.

در همین حال، شهردار کابل تعداد قضایای مبتنی بر تخلفات شهری را در ۶ ماه گذشته حدود یکهزار و ۲۵۰ مورد عنوان می کند که بیشترین آن، اعمار بلند منزل و غضب زمین توسط زورمندان می باشد.

ایجاد قطعه خاص نظامی در شهرداری کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد