ایجاد-مناطق-امن-برای-طالبان-دور-از-منطق-است

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور بیان داشت؛ ایجاد مناطق امن برای مخالفان مسلح که علیه مردم افغانستان حملات تروریستی انجام میدهند، دور از منطق است.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله  رئیس اجرائیه کشور در جلسه شورای وزیران بیان کرده که صلح آرزوی تمام مردم افغانستان است.

وی افزود، آتش بس مورد استقبال تمام مردم قرار گرفت و در روزهای عید مردم از آتش بس استقبال کردند. اما نحوۀ اعلان آتش بس و آنچه اتفاق افتاد، مشکلاتی در پی‌داشت که باید از آن درس‌هایی بیاموزیم و در آینده از تکرار آن جلوگیری نماییم.

رییس اجراییه کشور تصریح کرد که ایجاب می‌کرد به قوای امنیتی رهنمودهای مشخص و واضح صادر می‌شد و قبل از اعلان آتش بس باید مشوره‌های وسیعی صورت می‌گرفت. حکومت به این آتش بس پابند ماند؛ اما طالبان ادامه آتش بس را رد کردند.

دوکتور عبدالله عبدالله ابراز داشت که موضوع مناطق امن برای طالبان از سوی جناح‌هایی مطرح شد؛ اما از طرف حکومت و مردم افغانستان رد گردید.

او افزود اعلان مناطق امن برای تروریست‌هایی‌که عملیات تروریستی را علیه مردم افغانستان سازماندهی می‌کنند، از هیچ منطقی برخوردار نیست. افغانسان خانۀ امن برای کسانی‌ است که می‌خواهند در صلح و آرامش زندگی نمایند.

رییس اجراییه به برگزاری نشست بروکسل اشاره کرد و گفت که در این نشست درباره‌ ادامۀ حضور و کمک‌های اعضای ناتو برای افغانستان در قالب حمایت قاطع تصمیم گرفته می‌شود. رهبری حکومت ملی در این نشست اشتراک خواهند کرد.

همچنان دوکتور عبدالله عبدالله گفت که در هفته‌های گذشته شاهد تحولات جدی در کشور بودیم. امیدواریم برای تحقق هر برنامه و رسیدن به صلح و توسعه‌ پایدار و حکومت‌داری بهتر، وحدت و هم‌نظری را در نظر بگیریم. برخورد عادلانه با قضایا زمینۀ وحدت را فراهم می‌سازد. در غیر آن حرف‌ها تنها در شعار باقی می‌مانند.

ایجاد مناطق امن برای طالبان دور از منطق است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد