ایران-ادعای-به-آب-انداختن-مهاجرین-افغان-را-رد-کرد

وزارت خارجه ایران ادعای شکنجه‌ و به آب انداختن مهاجرین افغان را رد کرده و گفته است که با مهاجران افغان با شفقت برخورد می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسید که بر اساس آن، شاهدان عینی می‌ گویند بیش از ۵۰ تن از شهروندان کشور که قصد ورود غیرقانونی به خاک ایران را داشتند، توسط مرزبانان ایرانی به رودخانه انداخته شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از انتشار برخی اخبار در خصوص شکنجه و به‌ آب‌انداختن شماری از شهروندان افغانستان در امتداد مرز با ایران، ضمن ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان تصریح کرده که این حادثه در خاک افغانستان رخ داده و مرزبانی ایران وقوع چنین اتفاقی را در خاک کشورش رد می‌کند.

وزارت خارجه ایران با نشر اعلامیه افزوده است که "به جهت اهمیت موضوع و به منظور کسب اطلاع دقیق از چگونگی وقوع این حادثه در خاک افغانستان، مراتب را در همکاری با مقامات این کشور تحت بررسی قرار داده ایم."

در همین حال، وزارت خارجه افغانستان نیز روز گذشته پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر شکنجه و به آب انداختن شماری از شهروندان کشور از سوی نیروهای مرزی ایران، یک هیئت حقیقت‌یاب برای بررسی این موضوع توظیف کرد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان شکنجه و غرق‌کردن شماری از شهروندان این کشور در مرز با ایران را نقض آشکار اصول و ارزش‌های حقوق بشری خوانده و خواهان تحقیق همه‌جانبه‌ی این موضوع شده است.

این درحالی است که گروه طالبان هم با انتشار اعلامیه‌ای گفته است، این گروه از "کشته شدن ۲۳ کارگر افغان" توسط مرزبانان ایرانی مطلع شده و به این دلیل ابراز تاثر عمیق می‌کند و از مقام‌های ایرانی می‌‌خواهد این رویداد را بررسی کنند و با افغان‌ها "بر اساس ترحم، اخوت اسلامی واصول همسایگی" رفتار کنند.

ایران ادعای به آب انداختن مهاجرین افغان را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد