ایران-از-تلاش‌های-صلح-در-افغانستان-حمایت-می‌کند

وزیر خارجه ایران به رییس شورای عالی مصالحه ملی وعده سپرد که کشور در کنار مردم افغانستان قراردارد و از تلاش‌های صلح‌آمیز حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران  در حاشیه‌ی مجمع دیپلماسی آنتالیا، روی تلاش‌های صلح، روابط دوجانبه میان دو کشور و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی تبادل نظر کردند.


آقای ظریف تأکید کرد؛ با توجه به این‌که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد، ایران طرف‌دار حل مشکل از طریق مذاکره و گفت‌وگو است.

وی گفت: ایران در کنار مردم افغانستان قراردارد و آماده است این کشور را در رسیدن به صلح و ثبات کمک نماید.

در همین حال، آقای عبدالله نیز تأکید کرد که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد. اگر طالبان فکر می‌کنند که از طریق نظامی می‌توانند مسلط شوند، محاسبه‌ی شان نادرست است. 

عبدالله تذکر داد که جنگ و خون‌ریزی باید از راه گفت‌وگو و مذاکره پایان یابد و این مسوولیت طالبان است تا این فرصت را از دست ندهند.

این درحالی است که اجلاس مجمع دیپلوماسی آنتالیا امروز جمعه(۲۸، جوزا) با سخنرانی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه رسماً به کار خود آغاز می‌کند.

در این اجلاس روسای جمهور،‌ وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای مختلف اشتراک می‌کنند.

قرار است در این اجلاس موضوعاتی چون صلح منطقه‌ای، رویکردهای بشردوستانه در مورد پناهجویان و مهاجران، ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا، نقش زنان در برقراری صلح، مبارزه با رادیکالیسم و تبعیض و ... به بحث گرفته شود.

ایران از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد