ایران-از-سفر-هیأتی-برای-حل-مشکلات-مرزی-به-کابل-خبر-داد

سفارت ایران در کابل اعلام کرده که هیاتی از وزارت خارجه آن کشور برای حل مشکلات مرزی به کابل آمده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت ایران در کابل امروز (یک‌شنبه، ۲۳ اسد) در توییتی گفته است که علیرضا بیگدلی، معاون وزارت خارجه ایران در بخش قونسلی به منظور مذاکره با طالبان وارد کابل شده است.

سفارت ایران هدف از سفر آقای بیگدلی به کابل را همکاری‌های قونسلی، قانونمندکردن سفرهای شهروندان افغانستان به ایران و تأمین امنیت مرزهای مشترک خوانده است.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران برای افغانستان که نیز در ترکیب این هیات است روز گذشته (شنبه، 22 اسد) در رشته توییتی گفت که مذاکرات سازنده ای با ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر و امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در کابل انجام داده است.

قمی نوشت:« در این دیدار بر ضرورت ارتقای تعاملات مثبت و گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصادی و تقویت همکاری‌های امنیتی در مبارزه با داعش تاکید شد».

او خاطرنشان کرد که ایران و افغانستان بر لزوم هوشیاری و احتیاط در مقابله با دشمنان مشترک که به دنبال ایجاد تنش بین ملت‌های بزرگ دو کشور هستند، تاکید کردند.

افغانستان از زمان حاکمیت امارت اسلامی تاکنون، صحنه حملات تروریستی متعددی بوده است که مسوولیت برخی از آنان را گروه داعش بر عهده گرفته است.

این مقام وزارت خارجه ایران در حالی به کابل سفر می‌کند که مرزبانان ایرانی و نیروهای امارت اسلامی پیش از این چند بار باهم درگیر شده‌اند.

 

ایران از سفر هیأتی برای حل مشکلات مرزی به کابل خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد