ایران-سفیر-سیار-افغانستان-را-به-رسمیت-نمی‌شناسد

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران تصریح نموده است که تهران سفیر سیار افغانستان را نمی‌پذیرد و تنها شخص سفیر را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش افغان نیوز: میرویس ناب، معین سیاسی وزارت خارجه کشور که روز گذشته(شنبه، 22 سنبله) به صورت آنلاین در مراسم افتتاح پروسه صدور تذکره الکترونیک برای اتباع و شهروندان افغانستان در جمهوری اسلامی ایران، سخن می‌گفت، تصریح نمود که با در نظرداشت اهمیت این پروسه برای افغانستان، رییس جمهور، دکتر شفق خواتی را برای رهبری این پروسه تعیین نموده که او به زودی در همکاری بسیار نزدیک با سفیر کشور در تهران، کار خود را آغاز می‌کند.

در ادامه این نشست، عبدالغفور لیوال، سفیر و نماینده فوق‌العاده رییس‌جمهور در ایران نیز تأکید کرد که که انتظار دارند با تکمیل همکاران باقی‌مانده، و در رأس آن‌ها، محمد شفق خواتی که مسئولیت مستقیم این پروسه را به عهده خواهد داشت، پروسه صدور تذکره الکترونیک به شکل تمام عیار آغاز شود.

اما دکتر سید رسول موسوی، مدیرکل آسیای غربی وزارت امورخارجه ایران که در این نشست حضور داشت، در سخنانی تأکید کرد که این روند توسط عبدالغفور لیوال، سفیر کشور شروع کرده و آن‌ها انتظار دارند این روند هرچه زودتر توسط او هم به پایان برسد.

وی با بیان این‌که به عنوان دولت ایران، فقط یک مرجع، آن‌هم سفارت و سفیر افغانستان را به رسمیت می‌شناسند، تصریح نمود: "به عنوان یک مقام مسئول عرض می‌کنم، یک مقام موازی را نخواهیم داشت و ما فقط سفارت و شخص سفیر را به عنوان مسئول نهایی و نماینده تام‌الاختیار دولت جمهوری اسلامی افغانستان به رسمیت می‌شناسیم".

این در حالی است که ریاست جمهوری افغانستان، محمد شفق خواتی، استاد دانشگاه و از نزدیکان محمد سرور دانش، معاون دوم محمد اشرف غنی را به عنوان سفیر سیار و نماینده ویژه در امور مهاجرین در ایران تعیین کرده است.

ایران سفیر سیار افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد