ایران-ویدیوی-بدرفتاری-با-مهاجران-افغان‌-طراحی-شده-است

سفارت ایران در کابل اعلام کرد که نشر نوارهای تصویری از آزار و اذیت مهاجران افغان‌، به منظور فتنه و تخریب روابط دو کشور برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت ایران در کابل، امروز (یک‌شنبه، ۲۱ حمل) با نشر توییتی اعلام کرد که به‌منظور تیره‌ساختن روابط میان دو کشور، «فتنه و توطیه» در جریان است.

در این توییت آمده است: «‏سفارت ایران ضمن هشدار به فتنه و توطیه‌یی که در روابط دو کشور در جریان است، کلیپ‌های منتشره در فضای مجازی را برنامه‌ریزی‌ شده دانست که خواهان گل‌آلودساختن روابط عمیق و تاریخی دو کشور و به‌دنبال القای ایران‌هراسی و افغان‌هراسی هستند.»

سفارت ایران اضافه کرده است که نوارهای تصویری آزار و اذیت مهاجران افغان‌ توسط ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، برای خراب‌کردن روابط دو کشور برنامه‌ریزی شده است.

در این بیانیه آمده است که سیاست دولت ایران در مقابل افغانستان و مردم این کشور بر اصل حسن همسایه‌گی‌ و رعایت احترام متقابل استوار بوده و هم‌اکنون میزبان حداقل ۵ میلیون تَن از شهروندان این کشور است که به‌طور عموم از امکانات موجود در ایران هم‌چون شهروندان ایرانی بهره‌مند هستند.

این سفارت گفته است ک ورود غیرقانونی به خاک ایران به معنی نقض حاکمیت سرزمین آن بوده و نیروهای مرزی دولت این کشور  مکلف هستند از ورود غیرقانونی کلیه اتباع بی‌گانه به خاک ایران ممانعت کنند.

در این بیانیه نیز تاکید شده است که شهروندان افغانستان که خواهان ورود به ایران هستند می‌توانند با مراجعه به هر یک از نماینده‌گی‌های این کشور در افغانستان اقدام به دریافت ویزه کرد و به‌صورت قانونی وارد ایران شوند.

سفارت ایران در کابل می‌گوید که برخی به‌دنبال القای افغان‌هراسی در جامعه ایران بوده و در این نوارها مردم افغانستان مرتکب جرم و جنایت علیه مردم ایران نشان داده شده است که کنارهم قرار دادن این نوع تصویرها از جریان رسانه‌ای هدف‌مندی که به‌دنبال تخریب روابط دو کشور را نشان می‌دهد.

این گفته‌های سفارت ایران در حالی مطرح می‌شود که نشر نوارهای تصویری از بدرفتاری، لت‌وکوب و شکنجه‌ی مهاجران افغانستان در ایران، انتقاد و واکنش‌های تُند شهروندان را به هم‌راه داشته است.

ایران: ویدیوی بدرفتاری با مهاجران افغان‌ طراحی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد