ایران،-ترکیه-و-چین-از-موضع-پاکستان-علیه-افغانستان-حمایت-می-کنند

به گفته ی وزیر خارجه پاکستان، کشورهای چین، ترکیه و ایران از موقف پاکستان در برابر افغانستان حمایت می کنند.

به گزارش افغان نیوز: خواجه آصف پس از برگشت از کشور های چین، ترکیه و ایران مدعی شده است که موضع اسلام‌آباد در برابر افغانستان حل وضعیت جاری از مجاری سیاسی بوده که از سوی کشورهای چین، ترکیه و ایران مورد حمایت قرار گرفته است.

وی با مخالفت به افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان، اظهار داشته است که چین، ایران و ترکیه موافق هستند که مشکل افغانستان از طریق راه حل نظامی حل نمی‌شود و باید از راه سیاسی به آن پرداخت.

وزیر خارجۀ پاکستان این مطلب را هم اظهار نموده که هرسه کشور چین، ایران و ترکیه از قربانی‌های پاکستان در مبارزه با تروریزم قدردانی کردند.

این در حالی‌ست که اگرچه ایران و چین با استراتیژی امریکا در افغانستان و آسیای جنوبی مخالف هستند و چین حمایتش را در این زمینه از پاکستان اعلام کرد، اما هفتۀ گذشته رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در دیدار با رییس جمهور غنی در پایتخت قزاقستان از این استراتیژی حمایت کرد.

با این حال خواجه آصف از حضور هند در افغانستان نیز یک‌بار دیگر اظهار نگرانی کرده و گفته‌است که هند بالای تروریستانی که در نزدیک مرز افغانستان با پاکستان اند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

این دپلمات ارشد پاکستانی گفته‌است که این موضوع با نخست‌وزیر آن کشور شریک گردیده و در مورد آن با رهبران جهان به شمول رییس جمهور غنی در آیندۀ نزدیک بحث خواهد شد.

ایران، ترکیه و چین از موضع پاکستان علیه افغانستان حمایت می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد