این-بار-پاکستان-از-افغانستان-به-آمریکا-شکایت-کرد

افغانستان در گذشته بار ها از تعهد شکنی های پاکستان به سازمان ملل و جامعه جهانی شکایت کرده است، اما در مورد درگیری های روز گذشته میان نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان، مقام های اسلام آباد از عملکرد نیروهای افغان به آمریکا شکایت کرده است.

به گزارش افغان نیوز: روز گذشته به دلیل نفوذ شماری از نیروهای پاکستانی در مناطق مرزی در خاک افغانستان درگیری میان نیروهای مرزی دو کشور آغاز گردید.

این درگیری ها یازده ساعت دوام داشت و در این مدت سه تن به شمول یک زن و دو سرباز سرحدی افغانستان کشته و 25 تن دیگر زخم برداشتند.

اما بر اساس آمار ارتش پاکستان، نیروهای مرزی آن کشور، تلفات بیشتری دیده که شامل یازده کشته و 42 زخمی می باشد.

پس از این درگیری ها ،رسانه های پاکستانی از ملاقات میان عزیز احمد چوهدری سفیر پاکستان در واشنگتن با مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا گزارش داده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، آقای چوهدری در ملاقات با مشاور امنیت ملی امریکا نگرانی‌اش را از بابت تنش میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان ابراز کرده‌است.

مک مستر چندی پیش به کابل و اسلام آباد سفر کرده و با مقام‌های دو کشور دیدار کرد.

مک مستر یک روز پیش از دیدارش از پاکستان، در کابل گفت که امکان دارد واشنگتن موقف سختگیرانه تری را در قبال اسلام آباد اختیار کند.

با این وجود حکومت افغانستان نیز دل خوشی از پاکستان ندارد و بار ها در سطح جهانی از عملکرد این کشور ابراز نارضایتی کرده است.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه در گفتگو با افغان نیوز گفت که تحرکات نظامی روز گذشته در خط فرضی دیورند به نفع هیچ کشوری نیست و افغانستان همیشه خواستار روابط دوستانه می باشد.

اما او گفت که پاکستان در گذشته تعهد شکنی های زیادی داشته و افغانستان در این مورد شکایت رسمی خویش را به سازمان ملل تقدیم کرده است.

به گفته میثم این شکایت افغانستان باعث شد تا جهان بهتر درک نماید که لانه اصلی تروریزم پاکستان است و روابط آمریکا با پاکستان نیز روی این مسلئه سرد شده است.

او همچنان تصریح کرد که با وجود دعوت های مکرر از رئیس اجرائیه برای سفر به پاکستان، اما هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده است.

این بار پاکستان از افغانستان به آمریکا شکایت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد