اینجا-افغانستان-است-نه-فلسطین

یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری گفت که هیچ کس به دنبال تخریب نظام نیست، اینجا افغانستان است نه فلسطین که به هر اعتراض مدنی با خشونت جواب داده شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری، روز یکشنبه (29 دلو) در مراسم تجلیل از سالروز خروج ارتش شوروی از افغانستان ‌گفت که حکومت به دنبال توجیه نواقص و اشتباهات خود است، اگر تنش بین والی بلخ و ارگ به طور مسالمت‌آمیز حل نگردد، کشور به بحران خواهد رفت.

وی همچنان گفت: 26 دلو یک روز بزرگ در تاریخ افغانستان است که مجاهدین توانستند نیروهای شوروی را شکست دهند. او گفت: 26 دلو از یک طرف روز پیروزی مجاهدین علیه شوروی است و از طرف دیگر آغاز توطئه علیه مجاهدین از سوی پاکستان و کشورهای غربی است.

قانونی بیان داشت: جهاد مردم افغانستان علیه نیروهای شوروی در اصل خواست پاکستان و کشورهای غربی بود اما همین حامیان، بعد از پیروزی مردم افغانستان، مجاهدین را نگذاشتند که حکومت اسلامی تشکیل دهند و به دنبال تخریب آن بر آمدند.

وی تاکید کرد: مجاهدین بعد از پیروزی علیه نیروهای شوروی، یک دیگر را تحمل نتوانستند و در نتیجه سبب جنگ‌های داخلی بین مجاهدین شدند.

قانونی در رابطه به مشکلات جاری کشور گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی وجود دارد و اگر حکومت این مشکلات را مدیریت کرده نتواند و کار خود را توجیه کند و به خواست مردم نه بگوید، وضعیت خراب خواهد شد.

او افزود: منع صدای عدالت خواهی اقدام درست و کلید حل مشکلات نیست و وضعیت را به بحران مواجه می‌کند.

قانونی تاکید کرد: هیچ کس به دنبال تخریب نظام نیست، اینجا افغانستان نه فلسطین که به هر اعتراض مدنی با خشونت جواب داده شود.

آقای قانونی در اخیر گفت: برگزاری انتخابات در افغانستان تبدیل به یک چالش شده است، اگر انتخابات پارلمانی  و ریاست جمهوری در زمان معین و بصورت شفاف برگزار نشود، مردم نتیجه آنرا قبول نخواهند کردو اوضاع کشور به طرف بحران خواهدرفت.

اینجا افغانستان است نه فلسطین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد