با-آرای-گوسفندی‌-نمی-توان-جرگه-مشورتی-داشت

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی می گوید؛ لویه جرگه مشورتی صلح از سوی کسی مدیریت می شود‌ که با آرای گوسفندی‌اش یک پروسه ملی(انتخابات) را به افتضاح کشانید.

به گزارش افغان نیوز: عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفته است؛ "جای تأسف است که حکومت‌داران ما از تاریخ درس نگرفته‌اند و چه افتضاحی از این بدتر که مدیریت جرگه مشورتی صلح به کسی سپرده می‌شود که رسوایی‌های مدیریتی انتخابات‌اش زبان‌زد داخلی‌ها و خارجی‌هاست.

آقای نور افزوده است؛ کسی‌ که با آرای گوسفندی‌اش یک پروسه ملی را به افتضاح کشانید و با آن تجربه مشهود، نتیجه این جرگه نیز از حالا مشخص است.

وی خاطر نشان کرده است؛ منطقی این بود که آقای غنی به عنوان یک فرد تحصیل‌کرده و دانسته، از چند متخصص در زمینه‌های جنگ و صلح و موضوعات مرتبط با آن دعوت می‌کرد تا راهکار اساسی برای رسیدن به صلح را طرح می‌کردند، نه با صرف هزینه هنگفت برای بقای خودش در قدرت به قیمت سبوتاژ پروسۀ صلح و گروگان‌گیری یک خواست اساسی مردم افغانستان.

در همین حال، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید: با لغو شدن نشست قطر حالا لویه جرگه مشورتی صلح برای حکومت اولویت دارد و باید به گونه پر رنگ دایر گردد.

این در حالی است که تیم‌های انتخاباتی، صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، وفاق ملی به رهبری احمدولی مسعود و شماری از نامزدان دیگر از جمله رحمت الله نبیل، نورالحق علومی، فرامز تمنا و عبدالطیف پدرام لویه جرگه مشورتی صلح را بی‌فایده خوانده‌اند.

با آرای گوسفندی‌ نمی توان جرگه مشورتی داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد