با-آمدن-جنرال-دوستم-اعتراضات-مردم-پایان-می-یابد

مقامات محلی ولایت های فاریاب و جوزجان می گویند که برگشت جنرال دوستم به کشور برای معترضان اولویت دارد و بعد از آمدن وی تظاهرات مردم شمال نیز پایان می یابد.

به گزارش افغان نیوز:  شماری از اعضای شورای ولایتی ولایت های فاریاب و جوزجان، امروز دوشنبه(25، سرطان) به خبرنگار افغان نیوز گفتند که بعضی از معترضان تا زمان بازگشت جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری و رهایی نظام الدین قیصاری به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

صبغت الله سیلاب عضو شورای ولایتی فاریاب ضمن تاکید بر برگشت عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهور، آزاد سازی آقای قیصاری را نیز از خواست های مهم معترضان بیان کرد و گفت؛ تا زمانی که این دو خواست برآورده نشود، مظاهره ها به شکل مسالمت آمیز ادامه خواهد یافت.

آقای سیلاب ابراز امیدواری کرد که نقیب الله قایق والی جدید فاریاب در هماهنگی با مردم تلاش کرده تا مظاهره کنندگان به خواست های شان دست یابند.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که با وجود وعده های بسیاری از سوی حکومت و شماری دیگر از مقامات در رابطه به برگشت جنرال دوستم به کشور، به حرف هیچ کس حتی از رئیس جمهور غنی نیز بارو ندارند.

در همین حال عبدالقادر مالیه عضو شورای ولایتی جوزجان می  گوید که مردم این ولایت تاکید بیشتر روی برگشت جنرال دوستم به کشور دارند و با آمدن وی به این تظاهرات پایان می دهند.

آقای مالیه به این باور است که با آمدن معاون اول ریاست جمهوری به کشور، نظام الدین قیصاری قوماندان ویژه جنرال دوستم نیز از بند رها خواهد شد.

وی از ارایه جزئیات در این رابطه ابراز بی خبری کرده می گوید که وعده های از سوی دولت در این باره به مردم داده شده است.

این درحالی است که از ده روز پیش به این سو هواداران جنرال دوستم در ولایت های مختلف کشور دست به تظاهرات زده و خواستار بازگشت معاون اول ریاست جمهور به افغانستان و آزادی قیصاری نماینده ویژۀ آن شده اند.

با آمدن جنرال دوستم اعتراضات مردم پایان می یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد