با-استیضاح-مقامات-امنیتی-تغییرات-پدید-نمی-آید

برخی از نمایندگان مجلس می گویند که با استیضاح یا جابه‌جایی مسئولان امنیتی هیچ تغییراتی در وضعیت کشور رونما نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز: اعضای مجلس نمایندگان، امروز سه شنبه(20، سنبله) مسئولان نهادهای امنیتی را برای پاسخگویی به مجلس فرا خواندند. اما وزیران دفاع، داخله و رئیس عمومی امنیت ملی در این جلسه حاضر نشدند و با ارسال نامه‌یی گفتند که مصروف گرفتن تدابیر امنیتی برای ماه محرم هستند.

محمداقبال صافی، عضو مجلس نمایندگان می‌گوید که بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی مسئولان نهادهای امنیتی سبب شد تا شهر غزنی تا سرحد سقوط پیش رفته و ناامنی‌ها در ولایات دیگر نیز افزایش یابد.

به گفتۀ آقای صافی، روزانه ده‌ها سرباز در ولایت‌های مختلف افغانستان کشته می‌شوند و برای حرمت گذاشتن به خون این جوانان، مسئولان نهادهای امنیتی باید استیضاح شوند.

علی‌اکبر قاسمی، یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان گفت که با استیضاح یا جابه‌جایی مسئولان امنیتی هیچ تغییراتی در وضعیت کشور رونما نمی‌شود. او با انتقاد از شرایط کنونی کشور می‌گوید که حکومت چهار ساله وحدت ملی تاکنون در هیچ راستایی دستاورد قابل ملاحظه‌یی نداشته است.

شکیبا هاشمی، عضو دیگر مجلس نیز با انتقاد از نامۀ مسئولان نهادهای امنیتی می‌گوید که هر روز افغانستان محرم است؛ زیرا روزانه ده‌ها سرباز و جوان به خاک و خون کشیده می‌شوند.

این درحالی است که افزایش ناامنی‌ها و شعله‌ورشدن آتش جنگ در اکثر نقاط کشور، مخصوصاً غزنی و رویدادهای اخیر کابل سبب شد تا اعضای مجلس نمایندگان امروز مسئولان نهادهای امنیتی را برای پاسخگویی به مجلس فرا بخوانند.

با استیضاح مقامات امنیتی تغییرات پدید نمی آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد