با-افزایش-نیروهای-آمریکایی،-جان-افراد-ملکی-در-افغانستان-حفاظت-شود

قرار است در آینده نزدیک ایالات متحده آمریکا، پنج هزار سرباز تازه نفس به افغانستان بفرستد، در پیوند به این موضوع دیدبان حقوق بشر خواستار محافظت بهتر جان افراد ملکی شده است.

به گزارش افغان نیوز: در برنامه استراتیژی جدید ایالات متحده آمریکا در افغانستان، یکی از گزینه های احتمالی مبارزه علیه تروریزم افزایش سربازان آن کشور است.

اما هنوز این مسئله به صورت کامل تایید نشده است، اگر این برنامه تایید شود، بین سه هزار الی پنج هزار سرباز تازه نفس وارد افغانستان خواهند شد.

دیدبان حقوق بشر از ایالات متحده امریکا خواسته است که از مردم ملکی افغانستان بهتر محافظت کند.

این نهاد، شب گذشته اعلام کرد که این گفته را با مقام های نظامی آمریکا مطرح کرده است.

این سازمان حقوق بشری شب پنج شنبه اعلام کرد که از جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، تقاضا کرده که اقداماتی روی دست گیرد تا میزان تلفات ملکی ناشی حملات هوایی نیروهای امریکایی کاهش یابد.

از سوی هم حملات هوایی نیروهای خارجی و نیروهای امنیتی افغان در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.

همزمان با افزایش حملات هوایی، آمار تلفات افراد ملکی نیز بیشتر شده است.

آمار اردوی ایالات متحده امریکا نشان می‌دهد که حملات توسط هواپیماهای بی‌سرنشین یا جت‌ها در افغانستان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

گذشته از این، در نتیجه عملیات‌های قوای هوایی افغانستان که از سوی نیروهای امریکایی آموزش دیده اند نیز مردم ملکی قربانی می‌دهند. قوای هوایی افغانستان در سال ۲۰۱۶ مسئول ۴۰ درصد تلفات ناشی از حملات هوایی عنوان شدند که یک سوم آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

دیدبان حقوق بشر گفته که در حملات هوایی باید بازنگری شود و این یکی از راه های موثر در جلوگیری از تلفات افراد ملکی است.

با افزایش نیروهای آمریکایی، جان افراد ملکی در افغانستان حفاظت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد