با-بعثت-محمد،-سیاه-و-سفید-زیر-یک-چتر-قرار-گرفتند

رییس جمهور غنی در مراسم گرامی داشت از میلاد پیامبر اکرم گفت که با بعثت حضرت محمد، عرب و عجم، سیاه و سفید، فقیر و غنی، در زیر چتر محبت و همدلی قرار گرفتند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم گرامی داشت از میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت که با بعثت حضرت محمد و به برکت تعالیم او، نه تنها دو قبیله اَوس و خزرج، بلکه عرب های شمال و جنوب و مردمان غرب و شرق شبه جزیره و در مراحل بعدی ،عرب و عجم، سیاه و سفید، فقیر و غنی، در زیر یک چتر قرار گرفتند، چتر محبت و همدلی، یکرنگی و برادری، صمیمیت و یکپارچگی.

وی افزود؛ پیامبر اکرم ما ناگزیر گردید تا در روزهای سخت و دشوار دست به اسلحه ببرد و در برابر نیروهای مهاجم با شهامت و صلابت بجنگد، اما همه ما می دانیم که جنگ و جدال هیچگاه هدف نهایی او نبود و هیچ تمایلی به تداوم دشمنی و خصومت نداشت.

بلکه برعکس در هر فرصت، چه در وقت صلح حُدیبیه چه در وقت فتح مکه، چه در سال موسوم به عامُ الوُفُود، همواره تلاش خود را معطوف به جلوگیری از خونریزی بیشتر و عداوت افزونتر کرده بود، حتی در مقابل سرسخت ترین دشمنانش. آنحضرت (ص) می دانست که رسالت بزرگ او که همانا گسترانیدن صلح و امنیت بر جامعه، تحقق فضایل اخلاق در میان مردم و شکوفایی علم و مدنیت در زندگی بود، با ادامه جنگ و خونریزی میسر نیست، بلکه با فراهم آوردن زندگی آرام و مسالمت آمیز برای همگان و از میان رفتن نزاع ها و خصومت ها امکان پذیر می شود.

آقای غنی گفت: این همان درسی بود که مسلمانان از پیامبر گرامی خود آموختند و با توجه به سیرت طیبه آنحضرت (ص) کوشش کردند که دین مبین اسلام، دین علم و مدنیت باشد و پیام اسلام پیام صلح و مسالمت.

اشرف غنی تاکید داشت؛ پیشرفت های چشمگیری که مسلمانان در تاریخ خود در عرصه های علم و فرهنگ داشتند و خدماتی که تمدن اسلامی برای بشریت عرضه داشت، همه در پرتو صلح و ثبات به تحقق رسید، نه در سایه‌ی تاریک و سیاه جنگ و دشمنی.

رییس جمهور تصریح کرد؛ اگر امروز در کشور ما جنگ و نزاع هنوز جریان دارد و خشونت و ناامنی از مردم ما قربانی می گیرد و اگر زنان و کودکان این جامعه با انواع ترس ها و نگرانی ها روبه‌رو هستند، و اگر در برابر پیشرفت و ترقی جامعه ما هنوز موانع فراوانی وجود دارد، اینهمه نشانه‌ی آن است که ما درس های لازم و اساسی را از سیرت پیامبر خود فرا نگرفته ایم و تعهد خود را به تعالیم حیات‌بخش او بجا نکرده ایم.

غنی وضاحت داد که ما باید نحوه‌ی آموزش خود را مورد بازنگری قرار دهیم. آموزشی که نتواند سبب فلاح جامعه شود و نتواند به خوشبختی مردم کمک کند و نتواند به تفرقه ها و دشمنی ها پایان بدهد و نتواند درهای امید، درهای تحرک، درهای فعالیت و درهای موفقیت را به روی جامعه بگشاید، آموزشی شکست خورده است. چنین آموزشی با سیره نبوی و با میراث عظیم او همخوانی ندارد. ما باید میثاق خود را با میراث پیامبر بزرگ خود محکم و تعهد خود را به راه او استوار و تلاش خود را برای رسیدن به جامعه ای با ثبات و رو به ترقی چند برابر کنیم.

این درحالی است که یک حمله انتحاری حوالی ساعت 6:35 شام  روز سه‌شنبه (29 عقرب) در داخل سالن هوتل اورانوس در جاده 80 متره میدان هوایی کابل رخ داد.

رئیس‌جمهور غنی گفت: ضرورت است که در مکاتب، مدارس و پوهنتون‌های ما این سوالات را مطرح نمائیم که در بهتری نسل انسانی، سهم ما به چه اندازه است، ما در تولید علم و معرفت در جهان چه نقشی داریم، در آبادی وطن و رفاه مردم خویش چه تلاش‌های را انجام داده ایم و برای ترقی وطن چه چیزهای نیاز است.

این حمله انتحاری زمانی به وقوع پیوست که ده‌ها عالم دینی برای گرامی‌داشت از میلاد پیامبر اسلام (ص) در این هوتل گردهم آمده بودند.

وزارت صحت عامه تایید می‌کند که شمار قربانیان حمله انتحاری به مراسم تجلیل از میلاد پیامبر اسلام (ص) به 50 شهید و 88 زخمی رسیده است.

با بعثت محمد، سیاه و سفید زیر یک چتر قرار گرفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد