با-تسلط-طالبان،-رسانه-مجبور-به-توقف-شده‌اند

فدارسیون بین‌المللی خبرنگاران اعلام کرده که با تسلط طالبان بر افغانستان، دست کم ۱۵۳ رسانه متوقف و زنان خبرنگار نیز از کار محروم شده اند.

به گزارش افغان نیوز، فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران با نشر گزارشی از افزایش روز افزون خشونت علیه کارمندان رسانه‌ای، حمله بر آزادی مطبوعات و امینت جان خبرنگاران به شدت ابراز نگرانی کرده است.  

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران، گفته است: «من معتقدم آن‌چه ما شاهد ظهور آن خواهیم بود، یک رسانه رسمی – یک رسانه طالبانی – و بدون حضور زن است».

این فدارسیون گفته است که گزارش‌ها در مورد بازداشت، ضبط تجهیزات و حتا شکنجه و لت‌و‌کوب روزنامه‌نگاران در افغانستان در حال افزایش است. این نهاد گفته است که تا کنون هفت هزار کارمند رسانه‌ای از تصرف کابل به دست طالبان، متأثر شده‌اند.

فدارسیون بین‌المللی خبرنگاران از امنیت جان خبرنگاران پس از رهایی نزدیک به هزار مجرم از زندان‌های افغانستان توسط طالبان، به دلیل پوشش رسانه‌ای بازداشت آنان از سوی خبرنگاران در حکومت پیشین، ابراز نگرانی کرده است.

این فدراسیون بیان کرده که بیش از ۱۵۰ کارمند رسانه‌ای با فرستان نامه‌ای سرگشاده به سازمان ملل متحد، خواستار اقدامات مشخص برای نجات خبر‌نگاران افغان شده‌اند.

با تسلط طالبان، 153رسانه مجبور به توقف شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد