با-تغییر-در-رهبری-و-نظام-تدارکات؛-تلفات-نیروهای-امنیتی-افغان-کاهش-میابد

فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان دلیل اصلی تلفات نیروهای امنیتی افغان را عدم تجهیزات و اکمال نادرست دانسته و گفت که با تغیر در رهبری و تدارکات این نظامیان، تلفات آنها کاهش میابد.

به گزارش افغان خبر: جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای ناتو و آمریکا در کشور مان بیان کرد که عدم موجودیت تجهیزات کافی در سنگرهای نیروهای امنیتی افغان یکی از دلایل اصلی تلفات این نیروهاست.

بر اساس گفته های او، بیشترین تلفات را در میان نیروهای نظامی کشور نیروهای پلیس دارند و باید این نیروها وابستگی شان را نسبت به سنگرهای شان کمتر سازند.

او علاوه کرد که با وجود میزان تلفات زیاد نیروهای افغان در سال 2015 میلادی، در سال جاری این نیروها توانستند مخالفان مسلح را نگذارند به هدف شان دست پیدا کنند.

نیکلسون بیان داشت که ده درصد خاک افغانستان در دست طالبان است و جنگ برای کنترول 25 درصد دیگرمیان گروه های مخالف مسلح و نیروهای امنیتی افغان جریان دارد.

این فرمانده نیروهای خارجی گفته که نیرو های ویژه افغان ۸۰ در صد عملیات های خود را به گونه مستقلانه انجام می دهند. او افزود که تنها در ده در صد این عملیات ها، معلومات استخباراتی و یا هم حمایت هوایی از سوی نیرو های خارجی به نیرو های ویژه افغان فراهم می گردد و در ده در صد دیگر این عملیات ها، مشاورین نظامی خارجی به نیرو های ویژه افغان فقط مشوره می دهند.

او همچنان مذاکرات و توافقنامه های صلح را یگانه راه پایان جنگ در افغانستان دانسته و گفته است گروه های مخالف که در حال حاضر در بیرون از افغانستان حضور دارند باید روزی دوباره با کشورشان برگردند.

این جنرال آمریکای امضای موافقتنامه صلح بین دولت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار را یک گام مثبت به خاطر ختم جنگ دانسته است.

این درحالی است که چندین مذاکرات صلح میان دولت و طالبان، نتیجه نداشته است و بیشتر عامل آن عدم صداقت پاکستان در این خصوص گفته شده است.

اما امضای توافق نامه صلح دولت و حزب اسلامی خوشبینی های زیادی را به بار آورده است، هرچند مخالفان خود را نیز داراست.

با تغییر در رهبری و نظام تدارکات؛ تلفات نیروهای امنیتی افغان کاهش میابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد