با-تمام-امکانات-از-گسترش-بحران-جلوگیری-می‌کنیم

مجمع ملی صلح و اعتدال به مردم افغانستان اطمینان میدهد که از هرگونه ظرفیت و امکانات خویش برای حل موضوع و جلوگیری از گسترش بحران از طریق تفاهم و یافتن راه حل قانونی استفاده نموده و مسئولیت میهنی خود را در این زمینه ادا می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: هئیت رهبری مجمع ملی صلح و اعتدال دیروز یکشنبه مورخ ۴ حوت ۱۳۹۸ نشستی را جهت غور بر وضعیت جاری در کشور دایر نموده و پیام ذیل را با اتفاق آرا صادر نمود.

محمد حنیف اتمر به نقل از اعلامیه این مجمع در صفحه فسبوکش نوشته است؛ چنانکه هموطنان عزیز ما اطلاع دارند، رویداد های جاری ناشی از اختلافات برآمده از انتخابات موجب تشویش خاطر همه شده و کشور عزیز ما را به یک بحران دیگر نزدیک گردانیده است. بدینوسیله نگرانی عمیق خود را نسبت به تنش پیش آمده اظهار نموده، از طرفین قضیه تقاضا می نماییم تا مشکلات جاری را از طریق تفاهم و تمکین به قانون حل نمایند.

وی نوشته است که مردم شریف و مظلوم این سرزمین طی سالهای طولانی از جنگ و خونریزی رنج بسیار برده و در شرایط کنونی که در هفته کاهش خشونت و در آستانه تحول تاریخی آغاز مذاکرات بین الافغانی قرار داریم، بیش از هر زمان دیگر نیاز به آرامش دارند.

بر این اساس، حفظ نظام و کشور، پابندی به قوانین نافده در کشور و ارزشهای ملی، حس عمیق برادری و وطندوستی و به این منظور، پرهیز از ايجاد مانع در برابر روند صلح، مهمترین مسائلی اند که بر همه لازم است به آنها احترام و التزام داشته باشند. از این رو، بار دیگر از طرفین قضیه درخواست میکنیم تا با توجه جدی به این نکات، در قبال مردم شریف افغانستان و آینده صلح امیز کشور مسئولیت تاریخی خویش را ادا نموده و از هرگونه اقدامی که موجب کشیده شدن جامعه به سوی جدایی، تفرقه و نفاق باشد و موجب از بین رفتن فرصت تاریخی برای صلح شود، خودداری نمایند.

مجمع ملی صلح و اعتدال به این وسیله به مردم عزیز افغانستان اطمینان میدهد که ما از هرگونه ظرفیت و امکانات خویش برای حل موضوع و جلوگیری از گسترش بحران از طریق تفاهم و یافتن راه حل قانونی استفاده نموده و مسئولیت میهنی خود را در این زمینه ادا خواهیم نمود.

با تمام امکانات از گسترش بحران جلوگیری می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد