با-تنظیم-سیاست-خارجی؛-ثبات-را-در-افغانستان-به-میراث-میگذاریم

رئیس جمهورغنی بیان کرده که هدف اساسی حکومت، ایجاد صلح، ثبات، اقتدار ملی و تحکیم قانون در جامعه است و با تنظیم سیاست خارجی ثبات را در افغانستان به میراث خواهیم گذاشت.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهور غنی در دیدار با اعضای شورای عالی صلح بیان کرد که در وقت کم این شورا توانستند کارهای مثبتی را انجام دهند و یک اجماع عمومی را ایجاد نمایند. وی گفت: اطمینان می‌دهم که حمایت من، دولت و مردم همراه‌تان است، شورای عالی صلح، نهاد ملی است و نیاز جدی به حمایت دارد.

رئیس‌جمهورغنی تصریح‌داشت که اکنون اجماع ملی و بین‌المللی برای تأمین صلح در افغانستان به‌وجود آمده که در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته است. وی گفت که استراتیژی بین‌المللی از دید دولت افغانستان این است که شرایط به تأمین صلح فراهم خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان این مطلب که قیمت صلح و جنگ باید محاسبه شود گفت: هدف اساسی ما تأمین صلح و ثبات پایدار، اقتدار ملی و تحکیم قانون اساسی در کشور است و مناسبات خود را با کشورهای منطقه طوری تنظیم خواهیم کرد که ثبات را برای آینده به میراث بگذاریم.

رئیس جمهورمحمداشرف غنی گفت که افغانستان کشور جرگه هاست و باید این فرهنگ احیا گردد، همه اقشار به خصوص شورای عالی صلح دراین راستا نقش کلیدی را می‌تواند ایفا کند. وی افزود که زون به زون، ولسوالی به ولسوالی باید برای تأمین صلح تلاش کنیم.

 رئیس‌جمهور با ستایش از قربانی و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که اگر قربانی این نیروها نمی بود، امروز در این موقعیت قرار نداشتیم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما قوی خواهند شد.

پیش از این رئیس جمهور در آمریکا گفته بود که ما برای پاکستان دست صلح دراز کردیم، اما پاکستان به دستان ما تف انداخت. رئیس جمهور باور دارد که باید در نخست صلح میان افغانستان و پاکستان برقرار شود و پس از آن دولت افغانستان میتواند به گروه های مخالف مسلح به صلح برسد.

با تنظیم سیاست خارجی؛ ثبات را در افغانستان به میراث میگذاریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد