با-دعوت-رسمی-به-هالند-سفر-کردم

عبدالباری عمر، رییس اداره‌ ملی غذا و داروی ا.ا گفته است که بر اساس دعوت رسمی و با ویزای شینگن برای اشتراک در دومین کنفرانس بین‌المللی محصولات زراعتی، به هالند رفته بود.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای عمر پس از بازگشت از سفرش به هالند و سخنرانی در شهر کلن آلمان که جنجال برانگیز شده بود، روز گذشته (دوشنبه، 29 عقرب) در نشستی خبری در مورد سفر خود وضاحت ارائه کرده و گفت که به ‌تاریخ ششم نوامبر سال جاری میلادی به هالند رفته بود و تا نهم نوامبر در این کنفرانس حضور داشت.

او گفته است که در حاشیه‌ این کنفرانس با نمایندگان کشورهای مختلف و شرکت‌های خصوصی ملاقات کرده است و وضعیت کنونی افغانستان را برای آنان توضیح داده است.

او بیان داشت که در حاشیه این نشست با نمایندگان کمپنی‌های بین‌المللی دارو و تجهیزات طبی دیدار و از آنها خواسته در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند. به گفته او، نمایندگان شرکت‌های تجهیزات طبی و دارو علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در کشور ابراز کرده‌اند.

آقای عمر در این نشست خبری افزود که دست آوردهای دو سال پیسین ا.ا در مقایسه به دو دهه گذشته بیشتر بوده است. او تاکید کرد افغانستان توانمندی تولید بیش‌از ۶۰۰ قلم ادویه را دارا می‌باشد و در آینده نزدیک پلان دارد تا این داروها را به کشورهای مصر و عراق صادر کند.

آقای عمر بیان کرده که پس از این سفر به شماری دیگر از کشورهای اروپایی سفر کرده و با شماری از شهروندان افغانستان دیدار کرده است. او در این سفر در جمع افغان‌های مقیم آلمان در شهر کلن سخنرانی کرد که با واکنش‌های مواجه شد.

وزارت‌های داخله و خارجه‌ آلمان به سخنرانی آقای عمر در شهر کلن واکنش نشان داده و گفتند که سخنرانی او را بررسی می‌کنند.

وزارت خارجه‌ آلمان گفته بود که نمایندگی‌های سیاسی آن کشور برای او ویزا صادر نکرده است و آنان در مورد حضور او در شهر کلن تحقیق می‌کند.

پس از این واکنش‌ها ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا گفت که عبدالباری عمر، رییس اداره ملی غذا و داروی افغانستان به دعوت رسمی به کشورهای مانند هالند و برخی کشورهای دیگر سفر کرده است.

با دعوت رسمی به هالند سفر کردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد