با-دولت-افغانستان-وارد-مذاکره-شوید-یا-خاک-پاکستان-را-ترک-کنید

در سال های گذشته با نزدیک شدن فصل زمستان طالبان و پاکستان گفتگوهای صلح را پیش میکشیدند، این بار نیز پاکستان به گروه طالبان هشدار داده که در صورت نپزیرفتن مذاکرات صلح با دولت افغانستان باید آن کشور را ترک کنند.

به گزارش افغان خبر: در حال حاضر گروه های مخالف مسلح دولت افغانستان در پاکستان به سر میبرند و نیروی نظامی آن کشور نیز هیچ برخوردی با این گروه ها ندارد.

مقام های افغان نیز بار ها پاکستان را متهم به حمایت از تروریستان کرده و گفته اند که در این مورد اسنادی نیز در دست دارند.

صدای آمریکا با نشر گزارشی از نقل یک مقام پاکستانی گفته که شماری از سران گروه طالبان به دلیل فشار های دولت پاکستان خاک آن کشور را ترک کردند و بر دیگر در حال ترک هستند.

وی افزوده است: تحت فشار قرار دادن رهبران طالبان بخشی از راهبرد پاکستان برای بازگشت سه میلیون پناهجوی افغان است.

بر اساس گزارش‌ها، در سال جاری میلادی فشارهای افغانستان، آمریکا، هند و برخی دیگر از کشورهای جهان علیه پاکستان افزایش یافته است تا حمایت از طالبان و شبکه حقانی را متوقف کند.

وکیل احمد متوکل وزیر خارجه‌ طالبان،‌ استدلال می‌کند که اگر رهبر طالبان در شرایط کنونی با صلح موافقت کند،‌ تمام اعتبارش را از دست خواهد داد. از دست دادن اعتبار سبب ایجاد شکاف بین طالبان خواهد شد.

چندی پیش خبر مذاکرات پنهانی طالبان و دولت افغانستان در قطر نشر شد، که در آنجا معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان با هیئت طالبان به شمول برابر ملا محمدعمر دیدار کرده بود.

بعد از آن هیئت سه نفره طالبان از قطر به اسلام آباد سفر کرد.

با دولت افغانستان وارد مذاکره شوید یا خاک پاکستان را ترک کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد