با-رشد-ظرفیت؛-معلولین-در-ادارات-دولتی-مشغول-کار-خواهند-شد

ایجاد ظرفیت برای افراد دارای معلولیت بینایی باعث می شود تا هیچ ارگانی بهانه ای برای عدم استخدام آنها در بست های دولتی نداشته باشد.

به گزارش آژانس افغان خبر: مهدی سلامی معاون موسسه بازتوانی رهیاب امروز چهارشنبه(20 دلو) در دومین دور آموزش کمپیوتر برای نابینایان به خبرنگاران گفت: افرادی دارای معلولیت بینایی با ظرفیت سازی درخودشان می توانند از عدم اشتغالزایی جلوگیری نمایند.

آقای سلامی تصریح می کند که نابینایان به عنوان شخص درجه سوم در کشور از بسیاری فرصت های شغلی به دلیل معلولیت بینایی شان محروم اند و نمی توانند برای رفع نیازمندی هایشان وارد بازار کار شوند.

معاون موسسه بازتوانی رهیاب تاکید نمود، پیش گیری از معلولیت در نسل های آینده، آموزش و بازتوانی اشخاص دارای معلولیت بینایی، آگاهی دهی و دادخواهی حقوق افراد دارای معلولیت از فعالیت های این موسسه می باشد تا به این وسیله خدمتی برای این قشر از جامعه کرده باشد.

مهدی سلامی همچنان یادآور شد که در دور اول صنف های کمپیوتر حدود 10 نفر شاگردان که در رشته های مختلف از دانشگاها فارغ شدند که از این ده نفر 4 نفرشان بنا به نیازمندی هایشان در پروسیجر کاری برای کار شامل شده اند.

سلامی اظهار داشت، دور دوم این صنف ها نیز که برای مدت شش ماه می باشد از امروز به صورت رسمی درس کمپیوتر خود را آغاز می نمایند.

او خاطر نشان ساخت برنامه های از قبیل ورزش و عرضه نشرات از جمله هدف های آینده این موسسه می باشد تا این اشخاص نیز مانند افراد عادی از زمینه های مختلف آموزشی و کاری برخوردار شوند.

معاون این موسسه علاوه کرد گسترش فعالیت های این موسسه در همین جا خاتمه نمی یابد و تلاش می شود این خدمات را در سطح ولایات از جمله ولایت پروان وسعت بخشد.

وی همچنین با انتقاد از دولت و وزارت کار امور اجتماعی گفت: دولت تاکنون نظارت گر و حمایت کننده معنوی بوده و هیچ کمک مالی در این عرصه نداشته است.

سلامی افزود تنها کاری که دولت با ما همکاری نموده است مهر و امضای سرتیفکیت های است که نابینایان از این موسسه دریافت می نمایند.

 خانم بنفشه یعقوبی، رییس موسسه رهیاب در این باره می گوید دادخواهی ما از دولت به گونه ای بوده که حداقل 3 درصد زمینه کار برای این افراد فراهم شود.

رییس موسسه رهیاب ادامه داد که دولت باید از پراکنده شدن فعالیت ها جلوگیری نموده و فعالیت هایشان را در سراسر کشور به صورت درست گسترش دهد.

آقای استی ون کوان حمایت کننده این موسسه ضمن اظهار خرسندی از نتیجه کار این موسیسه و توانمند سازی نابینایان در افغانستان اضافه کرد که خبرنگاران با پوشش دادن این گونه برنامه ها می توانند آگاهی دهی عامه و جلب توجه دونر برای حمایت از آنها را افزایش دهد.

آقای کوان می افزاید که در حمایت از نابینایان در افغانستان کار می کند و این یک کمک بشردوستانه برای مردم افغانستان می باشد.

با رشد ظرفیت؛ معلولین در ادارات دولتی مشغول کار خواهند شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد