با-زندانی-ساختن-مجرمین؛-مشکل-افغانستان-حل-نمی-شود

اعضای شورای راه نجات افغانستان به این باورند که با زندانی ساختن مجرمین و افزایش زندانیان مشکل مردم افغانستان حل نمیشود و ابراز میدارند که حکومت وحدت ملی خواهان صلح نیست.

به گزارش افغان نیوز: شورای عالی راه نجات افغانستان به هدف جلوگیری از بحران های احتمالی از وضعیت زندانیان در محابس مرکز و ولایات کشور شاکی بوده و میگوید که زندانیان افغان در تمام زندانی ها خصوصا در گوانتناما وضعیت خوبی نداشته و با آن ها از جانب مسوولین آن زندان رفتار غیر اخلاقی و وحشیانه صورت میگیرد.

عبدالله مجاهد یکتن از افراد که 5 سال در زندان گوانتنامو به سربرده است از رفتار غیر اخلاقی و غیرانسانی مسوولین زندان گوانتنامو شاکی بوده و ابراز داشت هیچ نوع توجه و رسیده گی به وضعیت زندانی ها صورت نمیگیرد.

آقای مجاهد افزود، در بگرام حدود 12هزار – 13 هزار زندانی وجود دارد که از آن جمله 7 تن از انها کشته شده اند که حکومت وحدت ملی پاسخگوی قتل این زندانی ها میباشد. او گفت شکنجه های جسمی، روحی، توهین و حتی اعدام موضوعاتی است که بالای زندانیان اعمال میگردد.

سید اکبر آغا رییس شورای عالی راه نجات افغانستان امروز دوشنبه(2– اسد)، طی کنفرانس خبری در کابل گفت؛ زندانیان افغان از برخورد مسوولین زندانیان شاکی بوده و ابراز میدارد که برای زندانی ها به اندازه ی کافی لباس، آب و غذا داده نمی شود. او گفت،  زندانی ها ازهیچ نوع امکاناتی مورد نیازشان برخوردار نیستند و در وضعیت بدی به سر میبرند.

اکبرآغا ابراز داشت؛ شورای عالی راه نجات افغانستان طی چند روز با حکومت مذاکره داشته و موافقه نموده است تا روند اعدام زندانیان را متوقف سازد.

وی خاطرنشان ساخت که 70 نفر در مسیر شاه راه کابل قندهار توسط افراد مسلح غیرمسوول بازداشت شده اند که از آن جمله 7 نفر از آنها کشته، 30 نفر بندی و 33 تن دیگر هنوز سرنوشت شان معلوم نیستند.

این درحالی است که شورای عالی راه نجات افغانستان طی اعلامیه شان از حکومت وحدت ملی و نهاد های امنیتی کشور خواستار رسیدگی و توجه جدی شان به وضعیت زندانیان شده و همچنان ابراز داشته است که حکومت باید روند اعدام زندانیان را متوقف ساخته و از رفتار غیر انسانی و وحشیانه مسوولین محابس بالای زندانیان جلوگیری به عمل آید.

با زندانی ساختن مجرمین؛ مشکل افغانستان حل نمی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد