با-طالبان-صلح-و-با-داعش-جنگ-می-کنیم

رییس شورای عالی صلح کشور در مراسم بیست و سومین سالروز شهادت عبدالعلی مزاری در هرات گفت که ما با طالبان در مورد صلح حزف میزنیم، اما گروه داعش باید بداند که این دریچه برای آنها باز نیست.

به گزارش افغان نیوز: کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح در سفرش به هرات، از طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند و به جنگ خانمانسوز پایان دهند.

آقای خلیلی در سخنرانی‌اش گفت: "ما با طالبان می‌خواهیم صلح کنیم تا جنگ در افغانستان پایان یابد و این گروه هم اگر واقعا به فکر منافع کشور و مردم است، باید رویه صلح را انتخاب کند."

به بیان او، چالش‌های زیادی در افغانستان وجود دارد که تنها با صلح و گنار گذاشتن سلاح می‌تواند حل شود.

رییس شورای عالی صلح افغانستان تصریح کرد: "وقتی ما می‌گوییم صلح، یعنی با طالبان روی این مسئله حرف می‌زنیم اما گروه داعش باید بداند که این دریچه برای او باز نیست."

آقای خلیلی تاکید کرد کارهای زیادی در این اواخر انجام شده تا افغانستان از طریق مذاکرات صلح به آرامشی سراسری برسد.

وی همچنین به خصوصیات شهید مزاری پرداخت و گفت که این رهبر بزرگ جهاد و مقاومت، تمام تلاش خود را در جهت نهادینه کردن عدالت و حقوق مردم انجام داد.

به گفته او، با اینکه 23 سال از شهادت عبدالعلی مزاری می‌گذرد و هنوز یاد و خاطره این شخصیت از ذهن‌ها نرفته است، نشانگر افکار و اندیشه‌های راستین او بوده است.

خلیلی با اشاره به اینکه به حق و حقوق طرفداران و پیروان مزاری نسبتا رسیدگی می‌شود، گفت: هنوز راه طولانی تا عدالت باقی مانده است."

گفتنی است که هفته پیش هم به مناسبت گرامی داشت از سالروز شهادت استاد مزاری، محمد محقق، معاون ریاست اجرایی حکومت افغانستان به هرات سفر کرده بود و در مصلای جبرئیل به سخنرانی پرداخت.

با طالبان صلح و با داعش جنگ می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد