با-كشانيدن-اردو-به-جنگ-نفس‌گیر؛-به-کدام-سمت-می‌رویم-

رحمت‌الله نبیل هشدار داد که كشانيدن اردو به يك جنگ فرسايشى و نفس‌گیر؛ تشديد اختلافات قومى و تبارى در درون و بیرون‌نظام و تشديد اختلافات میان صنف سياسی افغانستان از جمله اهداف دشمن برای افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رییس اسبق امنیت ملی افغانستان در واکنش به وضعیت پیش آمده در کشور، در فیسبوکش نوشته است که "در روزهای آغازین تشكيل حكومت‌ وحدت‌ ملى، در مجلس شوراى امنيت‌ملى به تهدیدات فراروی نظام جمهوری‌ اسلامی‌ افغانستان پرداختم و به‌صورت بسیار روشن از اهداف دشمن، نکاتی را تذکر دادم."

وی گفته است که كشانيدن اردو به يك جنگ فرسايشى و نفس‌گیر؛ تشديد اختلافات قومى و تبارى در درون و بیرون‌نظام و تشديد اختلافات میان صنف سياسی افغانستان از جمله اهداف دشمن برای افغانستان است.

نبیل با هشدار به عبدالله و غنی گفته است که هر سه برنامه دشمن در حال تكميل شدن است. سناريوى دههٔ‌هفتاد با تبعات بيشتر و با از بين ‌رفتن هويت و جغرافيایی به‌نام "افغانستان" در حال تكرار شدن است. کم‌توجهی و نادیده‌گرفتن ظرافت‌های وضعیت موجود، خطای تاریخی را در پی خواهد داشت و هر کدام ما محکوم تاریخ خواهیم گشت.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که آمریکا نمی‌خواهد بخشی از افغانستان تحت کنترل طالبان، بخشی از آن تحت کنترل دولت به رهبری اشرف غنی و بخش دیگر آن تحت کنترل حامیان عبدالله عبدالله باشد.

این درحالی است که عصر دیروز چهار شنبه(21، حوت9 اشرف غنی با صدور فرمانی ریاست اجرائیه حکومت وحدات ملی را لغو کرد. او به نهادهای امنیتی دستور داد که نیروهای شان را از ریاست اجرائیه بگیرند. اما داکتر عبدالله عبدالله در اعلامیه‌ای احکام و فرامین اشرف غنی را بی‌اعتبار دانست.

با كشانيدن اردو به جنگ نفس‌گیر؛ به کدام سمت می‌رویم؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد