با-هزینه-یک-میلیارد-دالری-برای-بهبود-نهادهای-انتخاباتی،کار-موثری-انجام-نشد

داکتر محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در مراسم تحلیف کمیشنران کمیسیون انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی گفت؛ یک میلیارد دالر برای بهبود نهادهای انتخاباتی هزینه شده است اما با تناسب به این هزینه کاری قابل ملاحظه‌ی صورت نگرفته است.

به گزارش افغان خبر؛ داکتر محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور روز (سه شنبه 2 قوس) در برنامه معرفی کمیشنران کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی گفت؛ گزینش اعضای کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی به گونه شفاف به پایان رسید و این یک دست آورد مهم برای ملت و دولت است.

آقای غنی گفت؛ نهادهای انتخاباتی باید از هر گونه مداخلات حکومتی و غیر حکومت دور باشد و  اگر فرد یا نهادی در کار این کمیسیون های انتخاباتی مداخله کند باید از سوی  نهادهای نظامی به مراکز عدلی و قضایی معرفی شود تا قانون بالای افراد مداخله گر تطبیق شود. او افزود؛ حکومت وحدت ملی مکلف است که با تمام توان از نهادهای انتخاباتی حمایت کند.

رئیس جمهور کشور بیان داشت؛ در مدت 15 سال گذشته یک میلیارد دلار برای بهبود نهادهای انتخاباتی هزینه شده است اما این در صورتی است که هیچ بهبود در این نهادها دیده نمیشود.

آقای غنی افزود؛ کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی باید اصلاحات همه جانبه را در مرکز و ولایات کشور عملی سازد و همکاری خوب با رسانه‌ها و جامعه مدنی داشته باشند تا اعتماد مردم کسب شود.

 رئیس جمهور افزود؛ نهادهای انتخاباتی باید به طور جدی کار کنند تا زمینه انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها را هرچه زودتر فراهم کنند. او گفت؛ یک هزار پرونده بررسی شده و افرادی از سوی خود وی و به همکاری داکتر عبدالله رئیس اجراییه حکومت و سرور دانش از میان این یک هزار پرونده 12 نفر را بعنوان کمیشنران جدید کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی معرفی کرده است.

داکتر محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور گفت؛ نهادهای انتخاباتی باید از تکنولوژی جدید در انتخابات پیش رو استفاده کنند و این تکنولوژی عبارت تذکره الکترونیکی میباشد.

یکی از تعهدات بین سران حکومت وحدت ملی این بود که اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی به بار آورد و مدت دو سال طول کشیده است که کمیشنران امروز 2 قو معرفی میشود.

 

 

 

با هزینه یک میلیارد دالری برای بهبود نهادهای انتخاباتی،کار موثری انجام نشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد