با-وحدت-و-همدلی؛-صلح-با-عزت-در-کشور-نهادینه-میشود

محمد کریم خلیلی معاون ارشد شورای عالی صلح ابراز داشت که مردم افغانستان میتوانند با وحدت و همدلی، صلح با عزت را در کشور نهادینه نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمد کریم خلیلی معاون ارشد شورای عالی صلح در پایان برنامه دانش و اخلاق، امروز پنج شنبه (۵ حوت) در کابل بان کرد که باید حالت فعلی کشور تغیر نماید و صلح جایگزین جنگ گردد.

آقای خلیلی تاکید ورزید، افغانستان باید از این جنگ و کشتار بیرون آمده به سوی ارامش دایمی حرکت کند. او افزود:" بیاید با میکانیزم افغانی برای ختم جنگ و بدبختی‌هایی که امروز دامن گیر مردم است اقدام نمایم و لازمه صلح تقویت وحدت مردم افغانستان است".

معاون شورای عالی صلح علاوه کرد که مردم افغانستان همانطوری که نیروهای شوروی سابق را شکست دادند؛ امروز هم می توانند با وحدت و همدلی جنگ را در کشور خاتمه بخشند.

او یاد آور شد که مردم افغانستان مستحق آرامش اند و آوردن صلح مسولیت سنگینی است که همه باهم در این روند سهم بگیرند.

معاون ارشد شورای عالی صلح خطاب به علمای کشور گفت: "صلح به وجود آوردن کار خود مردم افغانستان است به خصوص علما؛ علما! شما وارث پیامبرخدا هستید در سراسر کشور مردم شما در رنج و عذاب اند؛ شما باید کمر ببندید و برای پایان جنگ منتظر نمانید که کشورهای بیرونی باید صلح را بیاورند".

شورای عالی صلح برای به مذاکره کشاندن گروه های مخالف مسلح که در مقابل نیروهای امنیتی افغانستان جنگ میکنند ایجاد گردیده است.

اما این شورا هنوز طالبان که هدف اصلی حکومت افغانستان برای صلح است را سر میز مذاکره حاضر کرده نتوانسته است.

با وحدت و همدلی؛ صلح با عزت در کشور نهادینه میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد