بازداشت-تن-از-منسوبین-دولتی-به-جرم-فساد-اداری

وزارت داخله از بازداشت ۱۸۷ تن منسوبین دولتی که در فساد اداری دست دارند خبر داده می گوید:این افراد طی سال گذشته از سوی ریاست جرایم مبارزه با فساد دستگیر و به دادستانی معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله امروز چهارشنبه( 16 حمل) در کنفرانس مطبوعاتی که به منظور ارایه دستاوردهای سال 95 برگزارشده بود گفت: در سال گذشته به تعداد 239 قضیه فساد اداری به ثبت رسیده که از این مجموعه به تعداد 96 مورد آن به مراکز عدلی و قضای فرستاده شده است.

سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله تصریح می کند بر اثر تلاش های نیروهای امنیتی و مبارزه با فساد توانسته اند از یک هزار 500 سنگ قیمتی، بیش از 2 میلیون دالر جعلی، 2 صد و19 هزار دالر اصلی و تعدادی تجهیزات و اسلحه به دست آورده اند.

آقای دانش افزود: از مجموع قضایای فساد اداری کشف شده به تعداد 143 مورد خلاف که شامل کشف سیم کارت های غیر قانونی و مخابره، و کامپیوتر می شود، تحت بررسی در وزارت داخله است.

محمد وحید حمیدی رئیس مبارزه با فساد اداری وزارت داخله که در این نشست حضور داشت گفت: به تعداد 15 افسر عالی رتبه که به جرایم مختلف سوءاستفاده، غفلت وظیفه ای، اختلاس، باقی داری سلاح و مهمات متهم اند دستگیر و به دادستانی فرستاده شده اند.

وی همچنان تاکید که از مجموع 105 جلد دوسیه که در مرکز رخ داده است 57 جلد دوسیه به ریاست دادستانی ولایات مختلف قندوز، فراه، پکتیا، بدخشان، دایکندی، ارزگان، زابل، غور، بادغیس، بلخ، کاپیسا، هلمند، هرات، ننگرهار، قندهار و میدان وردک جهت بررسی فرستاده شده است.

او خاطر نشان ساخت که 179 تن از منسوبین پولیس نیز به دلیل بی کفایتی و عدم عمل به قوانین وظیفه ای بازداشت شده اند.

حمیدی تاکید کرد که فساد اداری در سال 1395 به مراتب کمتر نسبت به سال 1393 و 94 ارزیابی شده است که سال 96 را نیز بهتر از سال های قبل پیش بینی می شود با موارد که در جریان ماه اول این  حدود 9 قضیه به دادستانی ارسال و مورد بررسی قرار گرفته است.

بازداشت 187 تن از منسوبین دولتی به جرم فساد اداری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد