بازداشت-سرباز-گمنام-زیر-نام-غفلت-وظیفوی-بی‌معناست

معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به بازداشت ۱۳ مامور امنیتی به دلیل غفلت وظیفوی اعلام نموده که سیستم امنیتی در کل نیاز به بازنگری منتقدانه دارد، اما سرباز گمنام پولیس زیر نام غفلت وظیفوی بی معناست.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز پنج‌شنبه(15، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که تحقیقات در مورد اینکه کیها نتوانستند از فاجعه پوهنتون کابل جلوگیری کنند تکمیل نگردیده است. توقیف سیزده سرباز گمنام پولیس زیر نام غفلت وظیفوی بی معناست و امر کردم که  آنها باعزت رها گردند .

صالح افزوده است که ما هنوز قضاوت کرده نمیتوانیم که غفلت وظیفوی تعریف اش درین مورد خاص چیست. ولی به شما وعده میدهم که پنهان کاری صورت نخواهد گرفت. شاید سیستم امنیتی در کل  نیاز به بازنگری منتقدانه داشته باشد. اما من اجازه نمیدهم که با هر ناکامی تنها گم نامترین ها به عنوان بز قربانی توقیف گردند و ما برای قانون بام بسازیم. در کار با اعتقاد و با ایمان  قانون تنها سقف دارد و بام ندارد. همه باید زیر سقف باشند و نردبان / زینه برای بالا شدن به بام قانون وجود نداشته باشد.

آقای صالح نوشته است که یک بار دیگر حمله بر پوهنتون کابل را بررسی کردیم. طالبان مسوول اند. دیروز رییس جمهور غنی از من خواست که جلسه  کابینه را در جریان بررسی های ابتدایی قرار بدهم و من تمام معلومات خویش را که از جلسات ۰۶۳۰ گرفته شده بود شریک ساختم. رییس جمهور افغانستان هماهنگی بین نهاد ها را بخاطر تسریع تحقیقات و پیام دهی به مردم درین مورد خاص را  به من واگذار کرد.

وی مدعی است که در بیست و چهار ساعت گذشته کابل شاهد دو رویداد ترویستی بود و هیچ واقعه جنایی در شهر ثبت نشد. همچنان در بیست و چهار ساعت گذشته بخاطر تامین  امن و امان در شهر بیشتر از سی عملیات پولیس و امنیت ملی در شهر و ولسوالی ها انجام دادند که در نیتجه آن دستاورد های خوب و قابل ملاحظه بوده است.

صالح می‌گوید: کسی که ادعا داشت سی هزار دالرش را دزدیده اند دزد ها دستگیر گردیده اند ولی معلوم شد که سی هزار نه بلکه یک لک و بیست هزار افغانی اش را دزدیده بودند. لطفا در گزارش دهی واقعات جنایی مظلوم نمایی نکنید زیرا که خود شریک جرم میشوید.

معاون اول ریاست جمهوری گفته که هفته گذشته و قبل از تهاجم تروریستان طالب به پوهنتون کابل رضایت مردم از تیم شش ونیم دور و بر هفتاد و شش درصد بود؛ اما اکنون به چهل و هفت درصد تقلیل یافته است.

این درحالی است که فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که ۱۳ مامور امنیتی به دلیل غفلت در تامین امنیت دانشگاه کابل، بازداشت و به دادستانی کل معرفی شده اند.

از سوی هم، امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور و چهار مقام بلندپایه امنیتی دیگر، روز شنبه به مجلس نمایندگان فراخوانده می‌شوند.

بازداشت سرباز گمنام زیر نام غفلت وظیفوی بی‌معناست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد