بازداشت-۶۰-عضو-حزب-اسلامی-در-افغانستان

رییس هیآت مذاکره کننده حزب اسلامی می گوید: بعد از امضای توافق نامه صلح میان حکومت وحدت ملی وگلبدین حکمتیار بیش از ۶۰ تن از اعضای این حزب را در حالی بازداشت کرده اند که برای استقبال از گلبدین حکمتیار به کابل سفر کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: امین کریم رییس هیآت و عضو ارشد حزب اسلامی به رسانه ها اعلام کرد  برخی از اعضای این حزب که به منظور تامین امنیت و آمادگی‌ها برای ورود حکمتیار به  کابل آمده بودند توسط نیروهای امنیتی افغان بازداشت شدند.

رییس هیآت و عضو ارشد حزب اسلامی  تصریح کرد: این افراد به دستور حزب اسلامی به کابل دعوت شده‌ بودند تا امنیت حضور گلبدین حکمتیار را تامین کنند اما بر اساس خواست برخی از گروه‌ها که بدنبال عدم نتیجه صلح در افغانستان هستند، دستگیر شده اند.

وی اظهار داشت  بازداشت برخی از اعضای این حزب تاثیری بر توافقنامه صلح نخواهد گذاشت و روند حضور حکمتیار در کابل نیز مختل نمی‌شود.

کریم پیش از این نیز به خبرگزاری فرانسه گفته بود که به افراد دولت کابل در مورد اجرای توافقنامه صلح اعتمادی نیست و پس از امضای تفاهمنامه صلح، افسران امنیتی افغانستان، وفاداران به این حزب که به دیدار حکمتیار می‌روند را بازداشت می‌کنند.

بازداشت ۶۰ عضو حزب اسلامی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد