بازگشت-بیش-از-یک-میلیون-مهاجر-به-کشور-در-دو-سال-گذشته

مقام‌های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان می‌گویند که طی دو سال گذشته، بیش از یک میلیون مهاجر به کشور عودت کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز (یک‌شنبه، ۷ جواز) در جریان توزیع کمک‌های بشردوستانه موسسه زنان برای زنان افغان گفت با تسلط امارت اسلامی در افغانستان، بیش‌از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر از کشورهای بیرونی به افغانستان بازگشت نموده اند. 

حقانی افزود که بیشترین مهاجرین از کشورهای ایران و پاکستان به افغانستان عودت می‌کنند که روزانه تا سه هزار نفر از مرز‌های مشترک دو کشور همسایه با افغانستان، وارد می‌شوند. 

او بیان داشت که با حاکم شدن امارت اسلامی، امنیت و صلح سرتاسری در کشور برقرار شده و از تمام مهاجرین خواست که به کشور بازگشت نموده و به افغانستان خدمت نمایند. 

سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان با اشاره به مشکلات آب میان افغانستان و ایران گفت: از جمهوری اسلامی ایران تقاضا می‌کنیم که مسایل سیاسی را با مسایل مهاجرین ربط ندهند و مشکلات شان را از راه دیپلوماتیک حل نماید.

او تاکید کرد که ما مدیون حمایت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط به حمایت از مهاجرین افغان هستیم اما؛ باز هم توقع داریم که با مهاجرین افغان رفتار نیک داشته باشند.

مسوولان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان تاکید می‌کنند که حکومت سرپرست در تلاش است تا زمینه کار، تحصیل و حمایت مالی را برای مهاجرین فراهم نمایند.

این در حالی است که مقام‌های ا.ا در گذرگاه تورخم می‌گویند که روزانه ۲۰ تا ۷۰ خانواده از طریق این گذرگاه از پاکستان به افغانستان باز می‌گردند و در دو ماه گذشته این شمار به ۲۸۰۰ خانواده رسیده است. 

آنان گفته‌اند بیشتر عودت کنندگان در ننگرهار، کنر، لغمان، لوگر، ارزگان، قندز و هلمند اسکان داده شده‌اند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

بازگشت بیش از یک میلیون مهاجر به کشور در دو سال گذشته

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد