بازی-پاکستان-با-مهره‌های-نسل-اول-جهاد

مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور فرهنگی می‌گوید که پاکستان هر ماه یک فرش سرخ را برای یکی از مهره‌های نسل اول جهاد پهن و عکس نمایشی می‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز: شاه‌حسین مرتضوی، مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور فرهنگی، امروز چهار شنبه(۲۹، دلو) بدون ذکر نام کسی در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که پاکستان حد اقل هرماه فرش سرخ را برای یکی از رهبران جهادی پهن‌کرده، دسته گلی را تقدیم، نهالی را غرس و چند عکس خبری را به همه نمایش می‌دهد. 

وی می‌افزاید که این مانور و سریال ادامه دارد؛ اما کدام تغییری در رفتار پاکستان مشاهده نمی‌شود.

این درحالی است که گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی روز (دوشنبه، ۲۸ میزان) در یک سفر سه روزۀ رسمی، به پاکستان رفته بود.

حکمتیار پیش از سفرش به پاکستان، گفت که او با پیام صلح به این کشور می‌‌رود؛ اما اکنون به یکی از مخالفان سرسخت حکومت تبدیل شده و به تازگی هشدار داده است که اگر زندانیان‌اش رها نشوند، ارگ را محاصره و اشرف غنی را از قدرت پایین می‌اندازد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی؛ میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان و محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی نیز به دعوت رسمی پاکستان به‌صورت جداگانه به آن کشور سفر کرده اند.

کارشناسان می‌گویند: ممکن پاکستان، اهدافی را که در جریان دیدار گلبدین حکمتیار و کریم خلیلی از اسلام‌آباد دنبال می‌کرده یا می‌کند، از دیدار آقای عبدالله نیز دنبال کرده‌باشد.

بازی پاکستان با مهره‌های نسل اول جهاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد