بانک-جهانی-از-کاهش-نرخ-تورم-در-افغانستان-خبر-داد

بانک جهانی اعلام کرده که نرخ تورم در افغانستان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ این بانک امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ جوزا) در گزارش تازه  وضعیت اقتصاد افغانستان را بررسی کرده و بیان داشته که نرخ تورم در این کشور رو به کاهش است.

بانک جهانی در گزارش آورده که به دلیل ثبات پولی، کاهش قیمت جهانی مواد غذایی و سوخت در ماه‌های اخیر، بهبود تولید و ذخیر مواده غذایی و در دسترس بودن کالاهای مورد نیاز در بازارها، نرخ تورم در افغانستان کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است که نرخ تورم در ماه مارچ سال جاری ۱.۹۴ درصد و در ماه فبروری ۳.۵ درصد بوده است، این در حالیست که در سال ۲۰۲۲ نرخ تورم در افغانستان ۱۸.۳ درصد بوده است.

بانک جهانی در این گزارش نوشته است که از اپریل ۲۰۲۳ ارز افغانی در مقابل دالر، ین چین و یورو کاهش اندکی داشته است و در مقابل در برابر سایر ارزها افزایش یافته است.

با این حال، امارت اسلامی از نشر گزارش بانک جهانی استقبال کرده و آنرا مطابق  واقعیت‌های وضعیت اقتصادی افغانستان دانسته است.

معاونیت اقتصادی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان بانشر گزارش گفته که از واقعیت‌های منعکس شده در این گزارش استقبال نموده و به این باور است که واقعیت‌ها و موضوعات منعکس شده در گزارش پیرامون رشد اقتصادی کشور تصویر واضحی است که بانک جهانی ارایه نموده است.

 

 

بانک جهانی از کاهش نرخ تورم در افغانستان خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد