باید-از-ظرفیت‌های-مجاهدین-استفادۀ-بهینه-صورت-گیرد

رئیس اجرائیه کشور بیان میکند که مجاهدین در سراسر کشور علیه تروریستان و اشغالگران مبارزه جدی میکنند و باید از ظرفیت آنها استفاده بهینه صورت گیرد.

حکومت وحدت ملی، در نشستی از هشتم ثور روز پیروزی جهاد برحق مردم افغانستان گرامی‌داشت به عمل آورد.

دکتور عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور در این نشست روزگذشته (9 ثور) با حضور رییس‌جمهوری کشور، رهبران سیاسی و مقامات دولتی در ارگ برگزار شده بود، گفت که استقبال مردم افغانستان از روز پیروزی جهاد در برابر اتحاد جماهیر شوروی، نمایان‌گر آن است که مردم به ارزش‌های جهاد، باور، عقیده و احترام دارند.

رییس اجراییه کشور به قدردانی از رهبران، فرماندهان و مجاهدینی پرداخت که در جریان سال‌های دشوار جهاد و مقاومت، دست از مبارزه بر نداشته و تا رسیدن به پیروزی نهایی به جهاد خویش ادامه دادند.

وی از شهید پروفیسور برهان‌الدین ربانی، شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، شهید عبدالعلی مزاری، شهید حاجی عبدالقدیر، شهید سید مصطفی کاظمی و هزاران شهید نامدار و صدها هزار شهید گمنام این سرزمین یاد کرد که در دفاع از سرزمین خویش به شهادت رسیدند.

دکتور عبدالله عبدالله، نتیجۀ سهم‌گیری ملت افغانستان در این افتخار تاریخی را رسیدن به استقلال و تعیین سرنوشت‌شان توسط خودشان از یک‌سو وسهیم‌شدن در رهایی دنیا از بزرگ‌ترین تهدید از جانب دیگر عنوان کرد و چالش‌های بعدی فرا راه این فتح عظیم را بخش دیگری از تجاوز دشمنان یاد نمود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که خوشحالیم در روزی از پیروزی جهاد افغانستان تجلیل می‌کنیم که رهبر حزب اسلامی به ندای صلح دولت افغانستان لبیک گفت و امروز در خاک خود و در میان مردم خود قرار دارد. مردم افغانستان از این حرکت استقبال کرده و امیدوار هستیم که این اقدام نمونه‌یی برای همه باشد.

دکتور عبدالله عبدالله در بخشی از اظهاراتش از شخصیت‌های سیاسی خواست که فعالیت‌های‌شان را به‌گونه‌یی تنظیم نمایند که مغایر با منافع ملی و سلامت نظام نباشد.

رییس اجراییه، از وحدت ملی به عنوان گم‌شده‌یی یاد کرد که پیدا کردن آن منوط به همکاری و هماهنگی تمام نهادهای دولتی با یک‌دیگر می‌باشد.

دکتور عبدالله عبدالله تأکید کرد که افغانستان هیچ‌گاهی متجاوز نبوده و هر بار مورد تجاوز قرار گرفته است؛ اما درسی را که نمی‌توان نادیده گرفت این است که هربار مردم افغانستان، با تحمل سختی‌ها و مشکلات آزادی خود را به دست آورده‌اند.

وی در همین‌حال تصریح کرد که از ظرفیت‌های مجاهدین باید استفادۀ بهینه صورت گیرد. زیرا آنان امروز هم در هر منطقه و قریه‌یی که مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیرد، مقاومت می‌کنند، بدون آن‌که در صدد گرفتن امتیازی باشند.

رییس اجراییه خطاب به کشورهایی که هم‌چنان به حمایت از تروریزم و افراط‌گرایی ادامه می‌دهند، گفت: "کشورهایی که فکر می‌کنند تروریزم یک وسیله برای رسیدن به اهداف‌شان است، باید بدانند که این یک روش ناکام است.

رییس اجراییه کشور به دوام سخنانش گفت که برای مقابله با این تهدید، بهتر است در سطح ملی، منطقه‌یی و جهانی اجماعی ایجاد گردد و قاطعانه اقدام شود.

باید از ظرفیت‌های مجاهدین استفادۀ بهینه صورت گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد