باید-بپرسیم-که-چه-کسی-داعش-را-به-وجود-آورد-

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اش تأکید داشت که همه رهبران و ملت های منطقه باید از خود بپرسند، چه کسی داعش را به وجود آورد و چه کسی با داعش جنگید و بر آن پیروز شد.

به گزارش افغان نیوز: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب دربارۀ تحولات اخیر مربوط به لبنان و منطقه از جمله سوریه سخنرانی کرد و تأکید ورزید که ما در بوکمال سوریه نیز در برابر یک پیروزی به معنای کامل کلمه قرار داریم. آزادی بوکمال به معنای برقراری ارتباط بین سوریه و عراق به صورت طبیعی است همان اتفاقی که ایالات متحده مانع از انجامش می شد.

نصرالله با بیان اینکه با آزادسازی بوکمال دولت داعش سرنگون شد، تاکید کرد که این به معنای پایان گروه داعش نیست.

دبیرکل حزب الله گفت: آزادسازی شهر بوکمال را می توان به عنوان پایان دولت داعش در تاریخ ثبت کرد.

وی افزود: همه رهبران و ملت های منطقه باید از خود بپرسند چه کسی داعش را به وجود آورد و چه کسی با داعش جنگید و بر آن پیروز شد.

نصرالله در ادامه به نقش آمریکا در حمایت از داعش اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها برای کمک به داعش در بوکمال هر کاری از دستشان برمی آمد انجام دادند. آمریکا برای داعش در بوکمال پوشش هوایی فراهم کرد و با جنگ اینترنتی در کار نیروهای مهاجم اختلال ایجاد کرد.

آمریکا در شرق فرات مانع از فعالیت نیروی هوایی سوریه و روسیه و بمباران داعش شد. همه اهتمام آمریکا این بود که داعش در بوکمال تا آخر دوام بیاورد. این نشان می دهد که آمریکا تا چه حد در حمایت از داعش دست دارد. آمریکا همه امکانات لازم برای عقب نشینی داعش از بوکمال به مناطق نیروهای سوریه دموکراتیک (کردی) را فراهم کرد.

وی افزود: آمریکا سرکردگان داعش را از میدان معرکه در بوکمال خارج کرد. آمریکایی ها می خواستند داعش را ده ها سال نگه دارند اما محور مقاومت ظرف چند سال این گروه را شکست داد. امروز ما با خطر بازیافت داعش توسط آمریکا با اسامی و عناوین جدید هستیم تا ماموریت های قبلی را از سر بگیرد.

باید بپرسیم که چه کسی داعش را به وجود آورد؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد