باید-راه-های-مناسب-برای-رسیدگی-به-نارضایتی-ها-جستجو-شود

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) از آمادگی گفتگوی ارگ با تظاهر کنندگان کابل استقبال کرده و تاکید نموده که باید راه های مناسب برای رسیدگی به نارضایتی ها جستجو شود.

به گزارش افغان نیوز: یوناما با نشر خبرنامه یی گفته که افزایش خشونت ها راه حل نیست و در مورد به خشونت کشیده شدن تظاهرات روز گذشته در کابل نیز ابراز تاسف نموده است.

در این خبرنامه یوناما افزوده که پس از حمله مرگبار روز چهارشنبه در کابل از تعهد دولت در پیگرد عاملان "جنایت علیه مردم" و اراده دولت برای دیدار با معترضان امروزی استقبال می‌کند.

تدامیچی یاماموتو، نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفته است خشم بی‌آلایش معترضان به خاطر از دست دادن خانواده و دوستان‌شان در حمله روز چهارشنبه کابل برایش قابل درک است اما "خشونت‌های بیشتر هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد".

آقای یاماموتو در این خبرنامه همچنین گفته که نیاز است تا راه‌های مناسب برای رسیدگی به نارضایتی‌ها جستجو شود.

فرستاده سازمان ملل به افغانستان از کسانی که "در پی فرصت‌طلبی و سوءاستفاده از این لحظات پر از احساس و شکننده" برای بی‌ثبات ساختن وضعیت و آسیب رساندن بیشتر به غیر نظامیان هستند، خواسته که از هر اقدامی خودداری کنند.

قابل ذکر است که تظاهرکنندگان روز گذشته در کابل با هدف اصلاحات در سکتور های امنیتی و نظام حکومتی، اعدام زندانیان تروریستان در برابر جاده ریاست جمهوری تجمع کردند.

اما این تظاهرات پس از چند ساعت به خشونت کشیده شد و در این میان هفت معترض کشته و 30 تن دیگر زخم برداشتند.

باید راه های مناسب برای رسیدگی به نارضایتی ها جستجو شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد