بایدن-القاعده-در-افغانستان-بسیار-ضعیف-شده-است

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که پس از طولانی ترین جنگ ایالات متحده در افغانستان، اکنون شبکه القاعده در این کشور بسیار تضعیف شده است.

به گزارش افغان نیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت دهمین سال کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر پیشین شبکه القاعده توسط نیروهای ویژه آرتش آمریکا در شهر «ایبیت آباد» پاکستان، گفته است که ایالات متحده در حال طولانی ترین جنگ خود را در افغانستان به پایان می‌رساند و سربازانش را بیرون می‌کند که شبکه القاعده در این کشور بسیار تنزل یافته است.

این پیام در حال مطرح می‌شود که واشنگتن اعلام کرده، تمام نیروهای خود را تا پیش از ۱۱ سپتامبر سال جاری به گونه کامل از افغانستان خارج خواهند کرد.

همزمان با این تصمیم ایالات متحده، کشورهای عضو پیمان ناتو نیز اعلام کردند که همه نیروهای خود را همراه با سربازان آمریکایی از افغانستان خارج می‌کنند.

آنان گفتند که یکجا با نیروهای آمریکایی آمدند و به گونه مشترک افغانستان را ترک خواهیم کرد.

در همین حال، برخی سناتوران و مقام‌های اطلاعاتی آمریکا نسبت به تصمیم خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که این تصمیم سبب تقویت دوباره شبکه القاعده و سایر گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان خواهد شد.

این در حال است که شبکه القاعده پس از آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، دوباره با آیالات متحده اعلام جنگ کرده است.

بایدن: القاعده در افغانستان بسیار ضعیف شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد