بایدن-سوگند-یاد-کرد؛-مقابله-با-تروریزم-و-نژادپرستی-در-اولویت-است

جو بایدن، چهل و ششمین رییس‌جمهور امریکا به‌گونه‌ی رسمی قدرت را تحویل گرفت و در مراسم تحلیف‌اش وعده سپرد که مبارزه با تروریزم و برتری نژادی در اولویت خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: جو بایدن، چهل‌وششمین رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا و کامالا هریس، معاون او سوگند یاد کردند.
در مراسم تحلیف آقای بایدن دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا شرکت نکرد. زیرا وی مدعی است که انتخابات ریاست‌جمهوری در امریکا شفاف نبوده است. 
ترامپ ساعاتی پیش از مراسم تحلیف کاخ سفید را به مقصد فلوریدا ترک کرد، اما مایک پنس معاون آقای ترمپ در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت کرد.

بایدن در جریان سخنرانی‌اش گفت که امروز روز پیروزی دموکراسی است و کشورش را به اتحاد دعوت می‌کند. 
وی ضمن اشاره بر این که او رییس‌جمهور تمام امریکایی‌ها است، گفت: «داستان امریکا متعلق به من و دیگر روسای جمهوری قبل من نیست. بلکه متعلق به مردم امریکاست و این داستان ادامه دارد.»

جو بایدن بر مبارزه با کرونا و جنگ داخلی نیز تأکید کرد و گفت که مبارزه با کرونا را در اولویت دارد، اما در عین حال گفت که باید کشورش مقابله با تروریزم داخلی و تحرکات گروه‌های افراطی حامی برتری نژادی سفیدپوستان را هم در اولویت قرار دهد.

رییس‌جمهور جدید ایالات متحده‌ی امریکا به خشونت‌های چند روز پیش هوادارن دونالد ترمپ در صحن کنگره نیز اشاره کرد و گفت که این خشونت‌ها در صدد به لرزه‌ درآوردن پایتخت بوده است.

بایدن در بخشی از صحبت‌هایش دست‌یابی به صلح و پیشرفت را بدون وحدت ناممکن دانست و خطاب به امریکایی‌ها گفت: «بیایید یکبار دیگر به همدیگر گوش بدهیم و احترام بگذاریم. سیاست‌ورزی نباید یک آتش شلعه‌ور باشد که هر چیزی را در مسیر خود نابود می‌کند. اختلاف نظر نباید دلیلی برای جنگ باشد.  فرهنگی که واقعیات را تحریف می‌کند را نپذیریم. ما باید متفاوت باشیم.»

جو بایدن گفت که امریکا بار دیگر به نقش رهبری که برای خود در سطح بین‌المللی در نظر گرفته باز می‌گردد؛ نقشی که از جنگ جهانی دوم بر عهده داشته و به گفته‌ی او، در دوران چهار سال ریاست‌جمهوری دونالد ترمپ، نادیده گرفته شد.

در همین حال، محمداشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان تحلیف جو بایدن به‌عنوان رییس‌جمهور امریکا را تبریک گفته و در تویتی نوشته است که در این زمان دشوار، افغانستان در کنار ایالات متحده‌ی امریکا به‌عنوان شریک بنیادی‌اش برای مشارکت به‌خاطر صلح و حل مشکل چندلایه‌ی تروریزم ایستاده است.

بایدن سوگند یاد کرد؛ مقابله با تروریزم و نژادپرستی در اولویت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد