بایدن-عینک-آفتابی-و-مجسمه-به-پوتین-هدیه-داد

رییس جمهور امریکا در نخستین دیدارش با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، عینک آفتابی و یک مجسمه بلورین را به او هدیه داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این عینک آفتابی سیاه‌رنگ از نوع مورد علاقۀ جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا بوده که روز (چهارشنبه، ۲۶ جوزا) با یک مجسمۀ محبوبش به آقای پوتین تسلیم شده است.

در گزارش «بی.‌بی.‌سی» آمده است که جو بایدن پس از دیدار سه ساعته با آقای پوتین در یک قصر باستانی در شهر ژنوای سویس این تحفه را به همتای روسی‌اش تقدیم کرده است. 

اما تاکنون مشخص نیست که آقای پوتین نیز چیزی به همتای امریکایی‌اش هدیه داده است و یا خیر.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در دیدار با دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا یک توپ فتبال به او هدیه داده بود.

دیدار رهبران امریکا و روسیه که به یک رسم معمول بدل شده است که هر چهار سال یک بار صورت می‌گیرد. مهم‌ترین چالش‌های جهانی از جمله مسألۀ کنترل سلاح‌های هسته‌یی، بحران تغییر اقلیم و روابط تنش‌آلود امریکا و روسیه بیشتر در این دیدارها مورد بحث قرار می‌گیرند.

دیدار پوتین و بایدن در سایۀ تنش‌های جدی مسکو و واشنگتن حدود سه ماه پس آن صورت گرفت که سفیران دو کشور به خانه‌های فراخوانده شدند و سفارت‌خانه‌های هر دو کشور تاکنون مسدود اند.

بایدن عینک آفتابی و مجسمه به پوتین هدیه داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد