بایدن-نگرانم-رهبران-افغان-با-مشکلات-داخلی-روبرو-شوند

رییس جمهور امریکا می‌گوید: رهبران افغان توانایی ادامه حکومت را دارند، اما نگران هستم که آنها با مشکلات داخلی روبرو شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، روز(جمعه دوم جولای) در یک کنفرانس خبری در قصر سفید گفت که امریکا از راه دور در حد توان خود کار کرده، اما افغان‌ها باید خود بتوانند به کمک قوای هوایی که دارند، امنیت شان را تامین کنند.

وی گفته است که ما ۲۰ سال درگیر این جنگ هستیم. من در دفتر خود در قصر سفید با رهبران حکومت افغانستان ملاقات کردم. فکر می‌کنم آنها توانایی ادامۀ حکومت را دارند. 

بایدن همچنان، گفت: تصور می‌کنم گفتگوهای بیشتر در پیشرو است، ولی من نگران هستم که رهبران افغان با مشکلات داخلی روبرو شوند، باید بتوانند برای ادامۀ حکومت از پشتیبانی لازم در سراسر کشور برخوردار شوند.

رئیس جمهور بایدن همچنین گفت، خروج همه نیروهای امریکایی از افغانستان طی چند روز آینده پایان نمی‌بابد. زیرا آخرین موعد تکمیل رسمی پروسۀ خروج نیروها از افغانستان، ۱۱ سپتمبر تعیین شده است.

این درحالی است که سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور غنی می‌گوید که طالبان از صلح سو استفاده کرده و توافق خود را با آمریکا نقض کرده‌اند.

بایدن: نگرانم رهبران افغان با مشکلات داخلی روبرو شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد