بایدن-پوتین-غافل-از-پاسخ-غرب-بود

رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که پوتین فکر می ‌کرد غرب و ناتو از پاسخ دادن به او ناتوانند، ولی ما ائتلاف و اتحاد کردیم تا او را مهار کنیم.

به گزارش افغان نیوز؛ جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در سخنرانی سالانه «وضعیت عمومی کشور» گفت: «ما در طول تاریخ این درس را آموخته‌ایم، هنگامی که دیکتاتورها بهای تجاوزگری‌شان را نپرداخته‌اند، هرج‌ومرج بیشتری را سبب شده‌اند.» 

وی افزود: «آنها به رویه‌شان ادامه می‌دهند و به موازات آن هزینه‌ها و مخاطرات بر آمریکا و جهان فزونی می‌یابد.»

آقای بایدن با اشاره به زمینه‌های ایجاد اتحادیه ناتو گفت که این سازمان برای حفظ صلح و ثبات در اروپا بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد و ایالات متحده به همراه ۲۹ کشور دیگر عضوی از این پیمان است.

بایدن در این سخنرانی با اشاره به هشدارهای صادر شده پیش از آغاز جنگ گفت: «پوتین این جنگ را با تصمیم قبلی و بدون وجود هیچ محرکی آغاز کرد. تلاش‌های معطوف به دیپلماسی را نفی کرد. او فکر می ‌کرد که غرب و ناتو از پاسخ دادن به او ناتوانند.»

وی با اشاره به یکدست بودن آمریکا در برابر اقدام پوتین گفت: «پوتین فکر می‌کرد می‌تواند این‌جا در خانه بین ما اختلاف و دودستگی بیاندازد، اما اشتباه می‌کرد. ما آماده بودیم، متحد ماندیم و یک‌دست و با کشورهای متحد و دوستان‌مان ائتلاف و اتحاد کردیم تا او را مهار کنیم. دنیا اینک او را مسئول [وضعیت در اوکراین] می‌داند.»

آقای بایدن در این نطق همچنین از طرح‌هایی برای پیگرد الیگارش‌ها و ثروتمندان رانتی روسیه خبر داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به ضرورت حفظ و صیانت از تمامیت ارضی اوکراین و دفاع هر وجب از سرزمین‌های دیگر متحدان آمریکا، تاکید کرد که آمریکا به‌هیچ وجه قصد ورود به جنگ و مداخله نظامی در اوکراین ندارد.

بایدن: پوتین غافل از پاسخ غرب بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد