بحران-کنونی-محصول-حکومت-وحدت-ملی-است

جبهه ملی مردم افغانستان به ریاست نورالحق علومی به هدف راه بدیل نجات افغانستان از وضعیت کنونی، اعلام موجودیت نموده و بحران جاری در کشور را محصول عملکرد های حکومت وحدت ملی عنوان نمود.

به گزارش افغان نیوز: جبهه ملی مردم افغانستان امروز شنبه( 14 – دلو) درکابل، در نشست مطبوعاتی به منظور راه بدیل کشور از نا امنی، فقر، بیکاری و فساد اعلام موجودیت نمود.

نورالحق علومی، رئیس جبهه ملی مردم افغانستان، دلیل جنگ، نا امنی، بیکاری، فقر و فساد را در کشور، بی کفایتی دولت مردان و مسئولان نهادهای امنیتی عنوان کرده، می گوید:« بحران جاری در افغانستان محصول عملکردهای حکومت وحدت ملی است.»

علومی می افزاید، دولت مردان ما امروز نتوانست به تعهدات شان استوار بمانند و قانون را زیر پا کرده و خلاف توافقنامه حکومت وحدت ملی عمل کردند.

وی علاوه نمود، لایه های موجود در کشور، قدرت های هستند که برای رسیدن به منافع شان، تلاش دارند به مسائیل قومی، مذهبی و لسانی دامن زده و وحدت مردم افغانستان را از بین ببرند.

علومی می گوید که به صداقت و راستی مسئولان حکومتی و نهادهای امنیتی باورمند نیستیم.

رئیس جبهه ملی مردم افغانستان، پاکستان را دشمن اصلی و نزدیک کشور خوانده و می گوید که این کشور با سوء استفاده از خط دیورند، تلاش دارد که با تقویت پایگاه های تروریستی علیه افغانستان، اوضاع امنیتی را درکشور خراب نموده و به هدف اصلی شان نزدیک شود.

علومی تصریح نمود، ایران و عربستان کشورهای هستند که با استفاده وحمایت از تروریزم، برای رسیدن به منافع شخصی شان تلاش دارند. تولید قاچاق مواد مخدر و شبکه های تروریستی را برای نا امن ساختن و فساد درکشور تقویت نمایند.

وی نا امنی، فساد، فقر، بیکاری و اوضاع بحرانی درکشور را مداخلات خارجی خوانده، و می گوید که تروریزم و شبکه های تروریستی از بیرون حمایت می شوند.

جبهه ملی مردم افغانستان هدف از اعلام موجودیت شان را، بدیل راه نجات افغانستان خوانده، در بیانیه شان آورده است، رویکرد حکومت وحدت ملی و عملکرد آنان، جواب گوی خواست های مردم افغانستان نبوده و نقش جوانان، زنان و رسانه ها در حکومت سمبولیک می باشد.

این جبهه، عامل نا توانی های حکومت و مسئولان امنیتی را در اداره و کنترل گروه های طالبان و شبکه های تروریستی، عدم شایسته سالاری و مردم سالاری در میکانیزم حکومت وحدت ملی عنوان می کند.

در بیانیه جبهه ملی آمده است که توافقنامه های سیاسی که از چندین سال به این طرف میان افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی به امضاء رسیده است، عملی نشده است.

رئیس جبهه ملی مردم افغانستان تاکید ورزیده است، در مشارکت ملی همه مردم باید بطور عادلانه سهم داشته و سران حکومتی باید در مشارکت ملی معتقد باشند.

این درحالی است که بعد از حمله انتحاری اخیر درکابل، در مقابل دروازه ورودی وزارت داخله سابق که بیش از 130 تن کشته و 240 تن زخم برجا گذاشت، معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی و ویس احمد برمک وزیر امور داخله با دریافت اسناد و مدارک، مبنی بر حمایت "آی اس آی" از شبکه های تروریستی علیه افغانستان به پاکستان سفر کردند. امروز نیز هیات پاکستانی برای مذاکره با حکومت وحدت ملی وارد کابل شده است.

بحران کنونی محصول حکومت وحدت ملی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد