بخش-های-مهم-حکومتداری-را-به-جوانان-می‌سپاریم

معاون دوم ریاست جمهوری در نشست پارلمان جوانان گفت که کوشش می کنیم مدیریت بخش های مهم حکومتداری را به جوانان تحصیل کرده و دانش آموخته کشور بسپاریم.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست که در تالار مشرانوجرگه برگزار شده بود، گفت: امروز جوانان ما نقش کلیدی در مدیریت و رهبری کشور یافته اند. در حقیقت اکنون جوانان مدیران و رهبران فردای کشور نیستند بلکه مدیریت امروز را نیز به عهده دارند و امیدوارم نسل جوان ما بتواند با کسب دانش و مهارت و تخصص و تجربه بیشتر، رهبری هرسه قوه دولت را به عهده بگیرند و کشور ما را به سوی رفاه و توسعه بیشتر سوق دهند. ما در حکومت وحدت ملی مخصوصا شخص رئیس جمهور غنی به توانایی و شایستگی جوانان کشور باور داریم و کوشش می کنیم مدیریت بخش های مهم حکومتداری را به جوانان تحصیل کرده و دانش آموخته کشور بسپاریم.

آقای دانش گفت: شما جوانان در این نشست های خود موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار داده و طرح های خوبی را هم در جلسات خود به تصویب رسانده اید که ما در حکومت از آن ها استقبال می کنیم، ولی امروز پیشنهاد می کنم که دو موضوع اساسی امروز افغانستان که جزء اولویت های ملی ما می باشد، نیز در آجندای جلسات شما افزوده شود و دیدگاه های خود را در این رابطه ارائه نمایید.

وی افزود: انتخابات مهم ترین عنصر اساسی نظام مبتنی بر قانون و دموکراسی است. یکی از دستاوردهای اصلی قانون اساسی نوین افغانستان ایجاد نظامی است که قبل از هرچیز دیگر مبتنی بر آرا و اراده مردم افغانستان است. تمام ارکان اصلی نظام سیاسی ما (هر سه قوه) مبتنی بر آرای مستقیم یا غیر مستقیم مردم است.

سرور دانش تصریح نمود که لازم می بینم در این نشست پارلمان جوانان برگزاری انتخابات ولسی جرگه را به همه مردم افغانستان و شما اعضای پارلمان جوانان تبریک بگویم. این انتخابات علی رغم همه مشکلات و چالش ها گام بزرگی بود در جهت تقویت نظام مردم سالاری و حاکمیت قانون و نقطه بسیار مهم در این انتخابات حضور گسترده جوانان در انتخابات بود چه به عنوان رأی دهنده و چه به عنوان کاندید برای پارلمان. ما امیدواریم در ولسی جرگه بعدی افغانستان، جوانان ما حضور مؤثر و مقتدرانه داشته باشند. از شما می خواهم موضوع انتخابات پارلمانی و همچنین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را به تفصیل مورد بحث قرار دهید و همچنین چنانکه شما جوانان ریاست پارلمان خود را به یک خانم جوان سپرده اید، امیدوارم در رهبری ولسی جرگه آینده کشور نیز خانم ها و جوانان نقش کلیدی داشته باشند.

معاون دوم ریاست جمهوری اظهار داشت: موضوع دوم مسأله صلح است که بازهم یکی از مسایل سرنوشت ساز کشور است. جوانان ما همان گونه که در جنگ بیشترین قربانی را داده اند، در صلح نیز باید بیشترین نقش را داشته باشند، زیرا صلح سرنوشت آینده کشور را تعیین می کند و سرنوشت آینده جوانان را که اکثریت نفوس افغانستان را تشکیل می دهند. بنا بر این ما در جریان جنگ و صلح باید دیدگاه ها، نظریات و همچنین نگرانی های جوانان را در نظر بگیریم. از شما می خواهم در این مورد پیشنهادات خود را به صورت رسمی به مقام ریاست جمهوری افغانستان تقدیم کنید تا انشاالله به صلحی دست یابیم که عزت کشور ما را تأمین کند و از دستاوردهای 18 سال گذشته ما نیز صیانت شود.

بخش های مهم حکومتداری را به جوانان می‌سپاریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد