بدون-تداوم،-تحول-را-مدیریت-کرده-نمی-توانیم

رییس جمهور غنی در مراسم تهداب گذاری کمپلکس اداری دارالامان، گفت که هر کشور بر اساس تداوم پیش می رود، اگر تداوم نباشد، تحول را مدیریت کرده نمی توانیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این مراسم تاکید داشت؛ مساله اول این بود که یک دیدگاه واضح، برای کابل و دیگر شهرهای مهم کشور ایجاد کنیم، زیرا پلانگذاری شهری؛ بدون یک دیدگاه مسلکی، واضح و مقایسوی، به وجود آمده نمی تواند.

رئیس جمهور افزود که دو شاهراه مهم کابل، به صورت اساسی پلان شده؛ یکی آن از دهمزنگ تا دارالامان می باشد که کمپلکس اداری دارالامان در این مسیر قرار دارد، و شاهراه دوم؛ از منار شهید مسعود تا میدان هوایی است که تمام زیربناها و جهت های آینده آن، به تفصیل نقشه برداری شده که هر دو، به عنوان دروازه های کابل، قابل استفاده خواهند بود.

آقای غنی گفت که جهت های انکشاف بنیادی کابل در شرق و جنوب است، ساحه چهاردهی و دشت برچی جزء دروازه های دارالامان است و از نگاه توسعه، در آینده به طرف شرق کابل می رویم.

وی تصریح کرد که مرکز شهر، مرکز احیای فرهنگ ما می شود و چهارچته، بالاحصار کابل و کول حشمت خان را بازسازی می کنیم.

اشرف غنی گفت:"مساله اساسی برای شهروندان کابل این است که ملکیت شان ثابت، قابل اعتماد و برای سرمایه گذاری شان آماده باشد و در روزهای آینده سندهای ملکیت، به گونه ای وسیع توزیع خواهد شد."

رئیس جمهور با اشاره، به تثبیت چهار میلیون جریب زمین دولتی در افغانستان و نوع استفاده از آن ها، گفت که زمین های یاد شده آینده افغانستان است. بر بنیاد طرح حکومت، تمام علفچرها و پارک های افغانستان در یک بانک اطلاعاتی درج می شود.

غنی، همچنان گفت که در کنار کابل، تشخیص زمین های دولتی در پنج شهر دیگر افغانستان نیز به صورت اساسی آغاز شده و هدایت من به وزارت شهرسازی این است که در تمام ولایات افغانستان این پروسه را شروع نمایند.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش با تاکید گفت که پس از این، سکتور خصوصی مشکل زمین را نخواهد داشت. واحد عملیاتی ارگ ثابت کرده که ما به سرعت و با تعهد به امانت‌داری و کیفیت بالا و هزینه کم، کار کرده می توانیم.

بدون تداوم، تحول را مدیریت کرده نمی توانیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد