بدون-همکاری-مردم-تامین-امنیت-دشوار-است

رئیس اجرائیه کشور در نخستین نشست بررسی وضعیت امنیتی شهر و ولسوالی های کابل عنوان داشت: بدون همکاری مردم تامین امنیت دشوار است.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور با حضور در نخستین نشست مشترک مسوولان امنیتی و اعضای شورای ولایتی کابل، کلید موفقیت در تامین امنیت پایتخت و ولایات کشور را در اعتماد و همکاری صمیمانۀ مردم با نیروهای امنیتی دانست.

در این نشست که امروز سه‌شنبه، به منظور بررسی وضعیت امنیتی در شهر و ولسوالی‌های کابل، در مرکز فرقه 111 کابل برگزار گردیده بود، افزون بر رییس اجراییه کشور، والی کابل، رییس امنیت ملی کابل، فرمانده فرقه 111، فرمانده زون 101 آسمایی، رییس و اعضای شورای ولایتی کابل و شماری از منسوبان ارتش ملی اشتراک نمودند.

رییس اجراییه با بیان اینکه کابل ولایتی پُر نفوس است و تامین امنیت آن، بدون همکاری مردم دشوار است، علاوه کرد که نیروهای امنیتی باید منبع و مایۀ اطمینان برای مردم باشند.

دکتور عبدالله‌ عبدالله در حالی‌که از تلاش‌های مداوم نیروهای امنیتی در تامین امنیت مردم قدردانی کرد، افزود که با این همه، کاستی‌ها و کم کاری‌هایی وجود دارد و عدم ارتباط، هماهنگی و همکاری مستقیم مسوولان امنیتی با نمایندگان مردم کابل، بخشی از این مشکلات است.

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، این نشست مستقیم و رو در رو میان مسوولان امنیتی و اعضای شورای ولایتی کابل را مهم، موثر و بی‌پیشینه دانست و از آنان خواست که با نظر داشت چالش‌هایی که شهریان کابل با آن رو به رو هستند، موضوعات را به صورت واضح مطرح و راه‌های حل را پیشنهاد و نتایج آن را در نشست بعدی اعلام نمایند.

رییس اجراییه کشور با اعلام اینکه اگر گروه‌های تروریستی، قاچاق‌بران و جنایتکاران احساس امنیت نموده و از هر فرصتی برای برهم زدن آرامش مردم سوء استفاده کنند و برعکس، مردم احساس امنیت و آرامش نداشته باشند، به این معنی خواهد بود که ما مسوولیت‌های خود را به صورت درست انجام نداده‌ایم.

دکتور عبدالله عبدالله از مسوولان امنیتی خواست تا رابطۀ مستقیم خود را با مردم ایجاد، تحکیم و گسترش دهند تا مردم مطمین شوند که صدای‌شان به گوش مسوولان رسیده و به مشکلات‌شان رسیده‌گی می‌شود.

رییس اجراییه هم‌چنان از مسوولان نظامی و ملکی کشور خواست تا در صورت بروز حوادث، واقعیت‌ها را در زمان معین با مردم در میان بگذارند. زیرا اگر مردم به گفته مسوولان بی‌باور گردیدند و به آنان اعتماد نکردند، تامین امنیت دشوار و حتی نا ممکن خواهد شد.

رییس اجراییه کشور در بخش دیگر سخنان خویش، تظاهرات و اعتراضات مدنی را حق مسلم مردم دانست و هرگونه کوتاهی و اهمال از سوی مسوولان امنیتی در برابر آنان را غیر قابل تحمل عنوان نمود و تاکید کرد، با کسانی که در حوادث اخیر به وظایف‌شان درست عمل نکرده اند، برخورد جدی قانونی صورت می‌گیرد.

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، در حالی که مبارزه نیروهای امنیتی کشور با گروه‌های تروریستی را برحق و به خاطر دفاع از ارزش‌های دینی و ملی مردم افغانستان دانست، علاوه کرد که بزرگ‌ترین عامل درگیری نیروهای امنیتی کشور با تروریستان این است که آنان به مردم حق قایل نیستند و بر عکس در صدد آن هستند تا به هر شیوۀ ممکن به هدف‌های نا مشروع شان دست یابند.

دکتور عبدالله عبدالله در همین‌حال از رهبران سیاسی کشور خواست تا با درک شرایط و اوضاع کنونی در کشور عمل نموده و خواست‌های مشروع خویش را با رهبران حکومت در میان بگذارند تا راستای تحقق آن، اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس اجراییه در همین‌حال هشدار داد که هر گونه عمل‌کردی که تحت عناوین قوم، زبان و منطقه سبب تفرقه در میان مردم گردد و آنان را به جان هم بیافگند، در نهایت به نفع دشمنان افغانستان تمام خواهد شد.

وی در همین‌حال از مسوولان نهادهای مختلف امنیتی خواست که تدابیر امنیتی را به گونه‌یی اتخاذ نمایند که سبب مزاحمت و مشکل برای مردم نشود.

رییس اجراییه کشور با ابراز امتنان از شهریان کابل به خاطر بردباری، حوصله مندی و شکیبایی شان در برابر حوادث اخیر گفت که همکاری منسجم و پایدار نمایندگان مردم با مسوولان امنیتی، به بهبود وضعیت امنیتی کمک خواهد نمود.

دکتور عبدالله عبدلله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، پاسخ ندادن به موقع مسوولان امنیتی را عامل ایجاد فضای بی‌اعتمادی میان مردم دانست و تاکید نمود که بهبود این فضا مسوولیت تمام مسوولان است.

بدون همکاری مردم تامین امنیت دشوار است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد